Jump to content









Photo

OpenERP How To


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 eskimo

eskimo

    Junior IT

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts

Posted 24 August 2015 - 06:21 PM

Το OpenERP (Odoo) είναι πανισχυρο αρθρωτο ERP το οποιο είναι εξαιρετικα απλο στη χρηση ειδικα για τον τελικο χρηστη που εξοικειώνεται αμεσα.

 

Εχει τα παντα στη κυριολεξια CRM, Λογιστικη (ενσωματωμενο ελληνικο σχεδιο), Εμπορικη Διαχειρηση, Αποθηκη, Διαχειρηση Στολου Οχηματων, MRP (Βιομηχανιες, διαχειρηση παραγωγης), Μισθοδοσια, Παραγγελιες Γευματος (εστιατορια, καφε), συνδεση με τηλεφωνικο κεντρο, e-shop και πολλα μα πολλα αλλα αναλογα με τις αναγκες και το ειδος κάθε εταιρειας.

 

Μπορει να συγκριθει ανετα με το κορυφαιο SAP –πολλοι το ονομαζουν “SAP-Killer”- και όχι αδικα.

 

Φυσικα δεν εχει καμμια σχεση με διαφορα εγχωρια προιοντα οπου ο καθενας πλασαρει μια βαση με ένα προγραμμα σαν ERP.

 

Με πανω από 2 εκατομμυρια χρηστες και αναμεσα τους εταιρειες κολοσοι όπως Mitsubishi, Hyundai, Daewood, Singer, Danone, WWF κλπ δε βλεπω το λογο να μη δοκιμασετε και εσεις.

 

Οσο για την υποστηριξη που θα ρωτησουν αρκετοι, υπαρχουν στη χωρα μας πιστοποιημενες εταιρειες που εχουν ηδη υλοποιησει με επιτυχια μεγαλα εργα αλλα και πολύ δυνατο forum οπου χιλιαδες χρηστες είναι προθυμοι να σας επυπηρετησουν οποιαδηποτε ωρα και στιγμη θελετε

 

Η αιτια που ασχοληθηκα ηταν όταν σε μια εταιρεια χαλασε ο dot-matrix εκτυπωτης που ειχαν μονο και μονο επειδη ηταν ο μονος που συνεργαζοταν με την MS-DOS εφαρμογη που ειχαν και για την οποια πληρωναν και ετησιο συμβολαιο 700€!! Καναμε ερευνα αγορας για κατι πιο συνχρονο

 

Πριν καταληξουμε στο OpenERP δοκιμασαμε αρκετες λυσεις της αγορας κάθε μια με διαφορετικο περιβαλλον και σχετικη δυσκολια χρησης

Ο λογος που το επελεξαν ηταν η εξαιρετικη ευκολια χρησης

Με τον οδηγο που θα σας παρουσιασω δουλευουν πανω από ένα χρονο χωρις κανενα απολυτως προβλημα

 

Εκτος από το Ταξιδιωτικο Γραφειο την εφαρμογη την εστησα και τη δουλευουν ηδη

(με βαση παντα τον οδηγο και τις αναλογες προσαρμογες)                

Ιατρειο (Ενδροκρινολογικο),

Εταιρεια Εμποριας Ελαστικων,  

Μεταφορικη Εταιρεια,

Εταιρεια Θερμανσης κλιματισμου,

Καφετερια. 

 

Με τον παρακατω οδηγο ειμαι βεβαιος οτι πολλοι απο εσας θα καταφερετε να προσαρμοσετε την πανισχυρη αυτη εφαρμογη για τις δικες σας εταιρειες,

Μη ξεχνατε οτι υπαρχουν και πιστοποιημενεες εταιρειες που μπορουν να σας υποστηριξουν

 

Αρκετα ομως με τη θεωρια ας περασουμε στη πραξη

 

(Εκανα Attach το αρχειο OpenERP_8.pdf γιατι δε μπορεσα να ανεβασω τις εικονες

Αν μπορει καποιος διαχειριστης να περασει ολο τον οδηγο με τις εικονες ωστε να ειναι αμεσα αναγνωσιμος χωρις να χρειαζεται να κατεβαζουν συνημμενο)

 

Πριν από οτιδηποτε θα πρεπει να σχεδιασουμε τι ακριβως θελουμε

Στο παραδειγμα θα χρησιμοποιησουμε το module  Λογιστικη για  ταξιδιωτικο πρακτορειο

οπου πουλαει υπηρεσιες (εκδρομες) κοβοντας 2  παραστατικα

  1. Αποδειξη Παροχης Υπηρεσιων
  2. Τιμολογιο Παροχης Υπηρεσιων

Θα χρησιμοποιησω την τελευταια εκδοση 8 που υπαρχει σημερα (Αυγ. 2015)

https://www.odoo.com/page/download

Θα χρειαστει απλα να κανουμε register με ένα e-mail

Κατεβασα την εκδοση windoze  για να δοκιμασετε οσο περισσοτερο δυνατον χρηστες

 

Αφου κατεβει η εφαρμογη γυρω στα 170ΜΒ κανουμε την εγκατασταση η οποια είναι εξειρετικα απλη

 

 

 

 

 

Oταν τελειωσει μετα από 3-4’ πατωντας Finish τρεχει η εφαρμογη

To πρωτο πραγμα που μας προτρεπει να κανουμε είναι να δημιουργησουμε μια βαση  

Κατά τη δημιουργια δινουμε ένα ονομα στη βαση πχ travel επιλεγουμε γλωσσα Greek/Ελληνικά και οριζουμε το ένα pswd

 

Μας βγαζει την οθονη με τα Modules οπου εμεις θα επιλεξουμε τη Λογιστικη

Accounting and Finance

 

 

 

Εχει επιλογη για  Ελληνικο Λογιστικο Σχεδιο -> Greece - Accounting

 

 

 

Aπο τις Ρυθμισεις επιλεγω  Εταιρειες και από εκει κανω Edit βαζοντας τα στοιχεια της Εταιρειας που θελω, μονο λιγη προσοχη στο Tax Id (AΦΜ) θελει μπροστα από το νουμερα προθεμα EL δηλ. EL123456789

 

Tωρα ειμαστε ετοιμοι ναξεκινησουμε τη Λογιστικη πατωντας το κουμπι και μετα να αρχισουμε να καταχωρουμε τους πρωτους μας πελατες και να αρχισουμε να τιμολογουμε

 

Λογιστικη->Πελατες->Δημιουργια  αλλα μια στιγμη λειπουν  πεδια ΔΟΥ και Επάγγελμα

(ΑΦΜ είναι στην Ετικετα  «Λογιστικη», για να κανει check θελει μπροστα το EL)

 

 

Θα χρειαστει να κανουμε μια απλη επεμβαση για να περασουμε τα πεδια που θελουμε

Πατωντας το βελακι τερμα πανω δεξια επιλεγουμε About OpenERP και μετα στη καρτελα που θα εμφανιστει  Activate the Develepment Mode

 

Μετα Λογιστικη->Πελατες->Δημιουργια  και επιλεγουμε Manage Views->Edit

 

Βρισκουμε ένα πεδιο οπου κατω απο αυτό θελουμε να προσθεσουμε στο δικο μας παραδειγμα    <field name='title'>              Παταμε «+» και μετα New Field

 

Mετα στο Ονομα Πεδιου: x_doy

Ονομα Πεδιου: ΔΟΥ

Τυπος Πεδιου: char,   Μεγεθος: 32,    Αναζητησημο: Παντα Αναζητησιμο

 

Αποθηκευση-> Ανανεωση -> Ανανεωση-> Κλεισιμο -> Κλεισιμο

Με τον ιδιο ακριβως τροπο βαζω και το πεδιο επαγγελμα κατω από το πεδιο που καναμε πριν για τη ΔΟΥ  <field name=’x_doy’>

 

 

 

Mετα στο Ονομα Πεδιου: x_pro

Ονομα Πεδιου: Επαγγελμα

Τυπος Πεδιου: char,   Μεγεθος: 32,    Αναζητησημο: Παντα Αναζητησιμο

 

Για να καταχωρηθει παταμε Αποθηκευση-> Ανανεωση -> Ανανεωση-> Κλεισιμο ->Κλεισιμο

 

Με τον τροπο αυτο προσθετουμε ότι πεδιο θελουμε οπου θελουμε

 

Πηγαινοντας τωρα  Λογιστικη->Πελατες->Create-> βλεπουμε τα 2 νεα πεδια 

Τα πεδια αυτά υπαρχουν πλεον  και για τους Προμηθευτες

 

Όλα καλα μεχρι εδώ αλλα θα χρειαστει να δημιουργησουμε τα παραστατικα μας 

  1. Αποδειξη Παροχης Υπηρεσιων
  2. Τιμογιο Παροχης Υπηρεσιων

Λογιστικη->Ρυθμισεις->Ημερολογια και επιλεγω το Ημερολόγιο Πωλησεων

 

Τον ανοιγω και τον κανω Edit

Αλλαζω το Ονομα Ημερολογιου σε Τιμολογιο Παροχης Υπηρεσιων και τον Κωδικο σε ΤΠΥ

 

 

 

Παταω Αποθηκευση  για να καταχωρηθει

Για να τυπωνεται σωστα παταω στην Ιεραρχηση Εγγραφων

 

Επεξεργασια   εκει αλλαζω  το Ονομα: Τιμολόγιο Παροχης Υπηρεσιών αλλα και εκει που θα τυπωνει πανω στο παραστατικο στο πεδιο Prefix: Τιμολόγιο Παροχης Υπηρεσιών/%(year)s/

 

 

Το κανω  Αποθηκευση και παω να ετοιμασω το επομενο Παραστατικο (Αποδειξη Παροχης Υπηρεσιων)

Λογιστικη->Ρυθμισεις->Ημερολογια και επιλεγω το Τιμολογιο Παροχης Υπηρεσιων

Από το Tab Περισσοτερα επιλεγω Δημιουργια Αντιγραφου

 

Αλλαζω το Ονομα Ημερολογιου σε Αποδειξη Παροχης Υπηρεσιων και το Κωδικο σε ΑΠΥ

 

Αφου κανω Αποθηκευση παταω  και εδώ  διπλα στην Ιεραρχηση Εγγραφων

 

Κανω Edit και αλλαζω το Ονομα του Παραστατικου που θελω να βλεπω και στην εκτυπωση Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών

Αλλαζω και το  Prefix: Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών/%(year)s/

 Εδώ βλεπουμε στο τελος τα παραστατικα που φτιαξαμε

Για να φαίνεται στην εκτύπωση το ΑΦΜ αντι  TIN από Παραστατικα πελάτη->Δημιουργια επιλεγω από Debug View->Τεχνικη Μεταφραση βρισκω το TIN και το μεταφραζω ΑΦΜ

 

 

 

Κανω Αποθηκευση και ειμαι ετοιμος αλλα αν θελω κατά την εκτυπωση του

παραστατικου να φαινονται η ΔOY και το Επάγγελμα πρεπει να κανω κατι τελευταιο

 

Παμε Ρυθμισεις->Τεχνικο->Reports και επιλεγουμε Τιμολογια

 

Παταμε Search associeded QWeb views για να επεξεργαστουμε τα Τιμολογια μας

Επιλεγουμε για Επεξεργασια το report_invoice_document

 

 

Αλλαζουμρ το TIN σε ΑΦΜ και πληκτολογουμε 2 γραμμες πανω από αυτή  γραμμη

                         <span t-if="o.partner_id.x_pro">Επάγγελμα: <span t-field="o.partner_id.x_pro"/></span> <br />

                                 <span t-if="o.partner_id.x_doy">ΔΟΥ: <span t-field="o.partner_id.x_doy"/></span> <br />

                                 <span t-if="o.partner_id.vat">ΑΦΜ: <span t-field="o.partner_id.vat"/></span>

Αφου το κανουμε παταμε Αποθηκευση

 

 

Ο παραπανω οδηγος χρησιμοποιειται ηδη με επιτυχια στο ταξιδιωτικο γραφειο που αναφερω στο παραδειγμα αλλα τρεχει  επισης (με τις απαραιτητες προσαρμογες) σε

Ιατρειο,

 Εταιρεια Εμποριας Ελαστικων,  

Μεταφορικη Εταιρεια,

Εταιρεια Θερμανσης Κλιματισμου,

Συνεργειο Αυτοκινητων,

Καφετερια.

 

Η εφαρμογη μπορει να προσαρμοστει και σε πολύ μεγαλυτερες εταιρειες και οργανισμους

Η υποστηριξη είναι αψογη τοσο στο Forum οπου χιλιαδες χρηστες εχουν ηδη τη λυση που χρειαζεστε αλλα και στη χωρα μας υπαρχουν πιστοποιημενες εταιρειες οι οποιες κοβουν και ραβουν την εφαρμογη ακριβως στα μετρα σας σε πολύ λογικο κοστος


  • klag likes this

#2 Nikos Kastanas

Nikos Kastanas

    Skilled IT Pro

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 761 posts

Posted 30 August 2015 - 02:01 PM

Μπραβο!!!

φοβερο αρθρο. προσεξε λιγο τα  λινκ σου, δεν μου επαιξαν ολα.

 

 

ΝΚ


  • Pantelis Apostolidis likes this

twitter_logo.png


#3 Blackman

Blackman

    Enterprise Admin!

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,966 posts
  • LocationIn a b-boy cypher...

Posted 31 August 2015 - 12:02 PM

ωπ...δυνατό


BSc in Business Information Systems,
MSc in Information Technology Management,
MCP, MCSA 2003, 2008, 2016
Chief Information Officer @ V-Group
Founder & CEO @ Hood Groove Management


#4 Pantelis Apostolidis

Pantelis Apostolidis

    Junior IT

  • Moderators
  • 67 posts
  • LocationAthens

Posted 18 September 2015 - 03:38 PM

Φίλε ευχαριστούμε, πολύ καλό και χρήσιμο άρθρο!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users