Το μυστήριο των χαμένων CALs και ο capuccino…
Όταν το τηλέφωνο δεν χτυπάει για καλό, το καταλαβαίνεις πριν το σηκώσεις. Στην άλλη άκρη της γραμμής ένας πελάτης μου πολύ προβληματισμένος. Ποιο είναι το θέμα του; Κάποιοι χρήστες συνδέονται στον SBS 2003 ενώ όλοι οι υπόλοιποι μένουν απέξω. Φυσικά είχαν αγοραστεί άδειες ανάλογες με τον αριθμό των χρηστών, και τα keys είχαν μπει εδώ και χρόνια μέσα στο licesing του Server Manager.
Για κάποιον περίεργο λόγο, μετά από επίσκεψή μου στον χώρο του μυστηρίου, ανακαλύπτω ότι οι μόνες άδειες που είναι παρούσες είναι οι πρώτες 5 που έρχονται μαζί με τον SBS. Όλες οι υπόλοιπες … άφαντες.
Ο κόσμος κάθεται, δεν μπορεί να κάνει login στο domain, δεν μπορεί να κάνει τίποτα, κάθεται και περιμένει. Ο event viewer κάνει πάρτι από errors, αφού πλέον έχουν πρόβλημα και οι ίδιες οι εφαρμογές.
Πιθανές λύσεις: Δήλωση των αδειών από την αρχή μέσα στον Server Manager, με τον κίνδυνο ίσως να μην μπορούν να (ξανα)ενεργοποιηθούν. Επειδή όμως αυτές οι υλοποιήσεις πρέπει να βασίζονται σε κάποιες standard operating procedures, όταν είχα κάνει την εγκατάσταση, αμέσως μετά την δήλωση των keys και την ενεργοποίησή τους, είχα κάνει αυτό:
Δημιουργήθηκε έτσι ένα αρχειάκι, από το οποίο κατάφερα άμεσα με 2-3 κλικ να κάνω “Restore Licenses” και να αρχίσει ο κόσμος να δουλεύει.
Συμπέρασμα: Κάντε backup τις άδειες στους SBS αν δεν το έχετε ήδη κάνει. Από μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, ανακάλυψα ότι έχει τύχει και σε άλλους το συγκεκριμένο θέμα. Κάποιοι υποθέτουν ότι το antivirus πειράζει κάποια κρίσιμα αρχεία κάνοντας την συγκεκριμένη ζημιά. Βάλτε λοιπόν στα exclusions του antivirus τα αρχεία μορφής *.cpl, *.cpa και *.lls.
Ο capuccino που κολλάει στην ιστορία; E αφού τελείωσα τόσο εύκολα και γρήγορα σε εκείνη την εταιρία, μου έκαναν και ένα ωραίο cafe’ …
3 Comments
Recommended Comments