REMOTE FX is coming….
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά..
Όσοι έχετε ήδη υλοποιήσει την τεχνολογία του Virtualization και συγκεκριμένα τον Hyper Visor της Microsoft, να ξέρετε πως είσαστε σε πολύ καλό δρόμο..Όσοι σκέφτεστε να προχωρήσετε σε virtualization πρέπει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Όσοι πάλι έχετε επιλέξει άλλους κατασκευαστές για την συγκεκριμένη τεχνολογία, συγνώμη αλλά πρέπει να ξανασκεφτείτε τα λάθη του παρελθόντος και να κοιτάξετε το τι έρχεται με SP 1 του Windows Server 2008 R2..
RemoteFX, Calista, VDI, συγκρατείστε καλά αυτές τις λέξεις κλειδιά, θα τις ακούτε πολύ συχνά στο επόμενο εξάμηνο, και όχι μόνο. Τι είναι όμως όλα αυτά τα καινούργια πράγματα που φέρνει η τεχνολογία του Virtualization προσθέτοντας καινούργια δυναμικά χαρακτηριστικά στον Hyper V R2..
H Microsoft πριν περίπου 2 χρόνια στις εγκαταστάσεις της στο Silicon Valley, ξεκίνησε δειλά δειλά, μαζί με μηχανικούς Hardware & Software την δημιουργία μιας πλατφόρμας που θα προσφέρει «αέρινο» περιβάλλον εργασίας σε RDP Services. Δηλαδή φανταστείτε να παίρνετε σε Remote Desktop Session, ένα Windows 7 και να έχετε multiple displays, aero περιβάλλον,3D applications, και να μην έχετε καν Η/Υ..μα… πώς..γίνετε αυτό…. Την απάντηση την έχετε καταλάβει πιστεύω, ΝΑΙ γίνετε…
Το χαρακτηριστικό αυτό θα βρίσκετε ΜΟΝΟ στα προϊόντα Windows Server 2008 R2 και Windows 7, το οποίο παρόλο που στην πράξη είναι κάποια επιπλέον “dll” στο RDP που ήδη χρησιμοποιούμε, από πίσω του κρύβονται άλλα πιο σημαντικά πράγματα. Το τι κρύβετε θέλετε να το μάθετε???
Ο Hyper V βέβαια..
Το Remote FX έρχεται να δώσει στην τεχνολογία του VDI την δυνατότητα του να εργαζόμαστε σε μια εικονική επιφάνεια εργασίας ενός Windows 7, το οποίο με την σειρά του βρίσκετε φιλοξενούμενο σε ένα Windows 2008 R2 με τον ρόλο του Hyper V και το VDI ενεργοποιημένο. Το τι κάνει όμως τώρα ο Hyper Visor πίσω από όλα αυτά με το SP1, είναι άλλο ένα άλλο πράγμα… Μας δίνει την δυνατότητα να μπορέσουμε να αξιοποιούμε την κάρτα γραφικών του ίδιου του Server και να μοιράζουμε τις δυνατότητές της σε πολλαπλές εικονικές μηχανές. Σαν όρο έχετε στο μυαλό σας το OFFLOAD. Δηλαδή, η επεξεργασία των 3D applications και των προγραμμάτων που χρησιμοποιούν την κάρτα γραφικών (GPU) σε ένα συνηθισμένο Desktop σύστημα, στο εικονικό σύστημα αναλαμβάνει πλέον η κάρτα γραφικών να φέρει εις πέρας όλες αυτές τις διεργασίες που την χρειάζονται… σαν ένα κοινό Η/Υ.Οχι όμως φυσικό..αλλά ΕΙΚΟΝΙΚΟ..Για όλη αυτή την λειτουργία που μας φαντάζει κάτι απλό, σε μια εικονική μηχανή δεν είναι εύκολο να γίνει, λόγω του ότι ο Hyper Visor μέχρι τώρα δεν μπορούσε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της GPU. Τώρα όμως με το SP1 μπορεί ,αλλά καινοτομεί κιόλας.
Για όλη αυτήν την λειτουργία γράφηκε εξ αρχής ένας καινούργιος Encoder. Για να το κάνω πιο λιανά..Codec στην ορολογία του Video, ονομάζουμε το λογισμικό εκείνο το οποίο αναλαμβάνει να συμπιέσει όλα τα Frames (25 Frames /Sec=PAL) με ένα αλγόριθμο που μας δίνει την ποιότητα που του ορίζουμε εμείς. Όπως το jpeg αναλαμβάνει να συμπιέσει μια εικόνα και να μας δώσει ένα αποτέλεσμα αναλόγως την συμπίεση που θέλουμε να επιτύχουμε, έτσι κάνει και ένας Video Encoder, φανταστείτε πως μέσα σε ένα δευτερόλεπτο video, πίσω από αυτό κρύβονται άλλες φορές 25 Frames /καρέ/φωτογραφίες , και άλλες φορές 29,95, όπου ξεγελάει το ανθρώπινο μάτι και το κάνει να φαίνετε σαν κινούμενο αντικείμενο.( Θυμάστε την άσκηση με το πουλάκι στο δημοτικό..αχχ τι θυμήθηκα τώρα..)
Ο Encoder τώρα, θα αναλάβει να κάνει και το αντίθετο, δηλαδή να αποσυμπιέσει και να διαβάσει με πιο τρόπο έγινε η συμπίεση κατά την διάρκεια της δημιουργίας έτσι ώστε στην αναπαραγωγή του Video όλη η κίνηση να είναι smooth. Ένας γνωστός και πολύ δυνατός Encoder είναι ο H264 που θα το έχετε σίγουρα ακούσει. H Microsoft τώρα θα μου πείτε τι έχει να κάνει με όλα αυτά..και όμως έχει…
Σχεδίασε λοιπόν εξ αρχής ένα codec βασισμένο στον Η264 αλλά με την μόνη διαφορά ότι είναι REAL TIME..ναι, είναι αλήθεια RealTime..Αυτός σε συνεργασία με το Offload της κάρτας γραφικών μας δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα του αέρινου και ευάερου απομακρυσμένου session.
Δεν σταμάτησε όμως εδώ οι δημιουργία των μηχανικών. Σχεδιάστηκε και μια αρχιτεκτονική που θα την δούμε σε Thin Client συστήματα αλλά και σε Server Boards με την μορφή ενός Chipset. Δεν έχει γίνει γνωστό ακόμη πιο θα είναι το Code Name γιατί είναι σε beta έκδοση ακόμη, αλλά θα διανεμηθεί σε όλους τους κατασκευαστές η αρχιτεκτονική που θα μας δίνει το host-based rendering technology.
Σκεπτόμενος όλα αυτά που έρχονται βλέπω πραγματικά ότι θα γυρίσουμε σιγά σιγά στην εποχή του Terminal, δλδ όλα τα client θα είναι σε ένα server και όλοι οι χρήστες θα έχουν μια οθόνη και ένα thin client των 100€. Για την διαχείριση μιας εταιρικής υποδομής, ίσως να είναι και καλύτερα, και τελικά θα είναι πιο οικονομικά, αν αναλογιστούμε το κόστος ενός Η/Υ από περιφερειακά, ανταλλακτικά, backup χρηστών, roaming profiles, κόστος ρεύματος..και άλλα.
Βλέπουμε την Microsoft να επενδύει πάνω στο VDI, δεν είναι τυχαίο αυτό να το έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας. To desktop virtualization έχει αρχίσει και μας χτυπάει την πόρτα, από εμάς εξαρτάται το πώς θα το υλοποιήσουμε και το πώς θα το αξιοποιήσουμε πάντα προς όφελος μας .
Φανταστείτε πως κατά την διάρκεια ενός Remote Desktop Session θα γίνετε ένα auto negotiation στο RDP Session και αναλόγως το χαρακτηριστικά θα ξεκινάει το Aero Session στο Client και τα γραφικά του θα συμπεριφέρονται σαν ένα κανονικότατο physical Windows 7 Desktop.
Αν υπάρχει κάποιος άπιστος από όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω, μπορεί να πάρει μια πρώτη γεύση από το Video εδώ.
8 Comments
Recommended Comments