Jump to content

ΙΤ pros Vs ελληνική νοοτροπία


fenia
 Share

Recommended Posts

Με αφορμή διάφορα που έχω ακούσει και έχω διαβάσει τελευταία θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα προς συζήτηση.  Το θέμα των τεχνικών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όλοι γιατί πολλοί θεωρούν ότι το τμήμα της μηχανογράφησης είναι αναγκαίο κακό.

 

Λίγο η οικονομική κρίση  λίγο η ελληνική νοοτροπία, ακούω κάτι μισθούς συναδέλφων και φρίττω! Οκ δεν έχουμε όλοι το ίδιο επίπεδο αλλά δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξει αυτή η νοοτροπία;

"... σιγά μη δώσω τόσα χρήματα για τη μηχανογράφηση... ο ξάδερφος της γυναίκας της κυρα-Μαρίκας στον 5ο έχει ένα ανιψιό που παίζει παιχνίδια και ξέρει από υπολογιστές...αυτόν θα φέρω να μας βοηθήσει με 600 ευρώ...."         (όχι ότι έχω κάτι εναντίον gamers...παίζω και εγώ WoW).

 

Βέβαια έρχεται ο ανιψιός και στήνει  ένα δίκτυο χωρίς να έχει αρκετές γνώσεις και φεύγει και μετά όταν χαλάει κάτι και δεν υπάρχουν back up ή DR plans αρχίζει το γενικό σιχτίρισμα  προς όλους τους τεχνικούς και ο επόμενος που προσλαμβάνεται αναγκάζεται να πάρει χαμηλό μισθό λόγω ανεργίας και κρίσης και φυσικά ο διευθυντής είναι ήδη προκατειλημμένος ότι οι τεχνικοί  δεν είναι επαγγελματίες και τον  περιμένει στη γωνία για το παραμικρό!

Στεναχωριέμαι και εγώ πολύ με τέτοιες καταστάσεις. Ήταν σαν τη συνομιλία που είχα με έναν "υπεύθυνο του IT" (τον μοναδικό τεχνικό δηλαδή εκείνης της εταιρείας) πριν λίγους μήνες για ένα σεμινάριο για AD solutions και με ρώτησε τι είναι Active Directory...!!!  Το έχω ξαναπεί, και λυπάμαι που επιβεβαιώνετε, ότι τελικά τα αυτονόητα ...δεν είναι αυτονόητα για όλους.

 

Οκ, κανείς δεν είναι guru... όλοι κάθε μέρα μαθαίνουμε κάτι καινούργιο και είναι τέτοια η φύση της δουλειάς μας που πρέπει να είμαστε πάντα ενημερωμένοι με τις τελευταίες εξελίξεις. Να μαθαίνουμε και να υπάρχει εξέλιξη. Να προσπαθούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο του IT στην Ελλάδα και να ξεφύγουμε από τη νοοτροπία που μας στοιχειώνει . Για να γίνει όμως αυτό πρέπει και εμείς να φερόμαστε υπεύθυνα και να είμαστε επαγγελματίες και όχι ερασιτέχνες.

 

Για να συνειδητοποιήσουν επιτέλους κάποιοι ότι το IT δεν είναι αναγκαίο κακό, αλλά μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να διευρύνει τους ορίζοντές της, να φέρει έσοδα αλλά και να κάνει τη ζωή όλων των υπαλλήλων πιο εύκολη.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Είναι πραγματικά καταπληκτικό το πόσο απαξιωμένο είναι το επάγγελμα από πλευράς αμοιβών , στο επίπεδο που αναφέρεσαι. Όμως φαίνεται πως οι επιχειρήσεις έχουν μάθει να πορεύονται με αυτό τον τρόπο, και αφού τελικά καταφέρνουν να λειτουργούν και να μην καταστρέφονται αρκούνται στον ημιμαθή ξάδελφο για να τους λύσει τα προβλήματα.

Οπότε σου λέει , τσάμπα γκρινιάζεις και θες αύξηση ή θέτεις ζητήματα εκπαίδευσης αφού μπορεί να μην ξέρω τι θα πει AD, αλλά δεν έπαθα και τίποτα τόσα χρόνια. Κι εδώ είναι η παγίδα. Οι εταιρίες ζούνε στο σκοτάδι και δεν ξέρουν τι κέρδος θα μπορούσαν να έχουν και πόσο αυξημένη παραγωγικότητα θα πετύχαιναν, αν είχαν επενδύσει σε καλύτερο προσωπικό IT. Δεν βλέπουν τις απώλειες γιατί δεν ξέρουν τις πραγματικές δυνατότητες. Σε αυτό το κομμάτι πρέπει να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας, ο καθένας όσο μπορεί για να πετύχουμε καλύτερη ενημέρωση.

Όταν κάποιος δει την πραγματική αξία και το όφελος, τότε θα επενδύσει σε καλύτερο προσωπικό IT και πιο εκπαιδευμένο και θα το πληρώσει και καλύτερα.

Από την άλλη μεριά και μεις οι ίδιοι πρέπει να προφυλάξουμε το επάγγελμα, και μέσα από αυτό το forum να δείχνουμε την σωστή κατεύθυνση σε νέους και παλιότερους συναδέλφους.

 Διότι δεν μπορώ να μην αποδώσω ευθύνες για την κακή εικόνα του I, σε άτομα που έχουν αναλάβει καθήκοντα IT χωρίς καθόλου γνώσεις, απαξιώνοντας και αυτοί οι ίδιοι το επάγγελμα τους. Πως να ζητήσεις περισσότερα λεφτά, όταν είσαι με μηδέν κατάρτιση και λες οτι μπορείς να τα κάνεις όλα. Σου λέει αφού δεν έχει καθόλου γνώσεις, είναι εμπειροτέχνης και τα καταφέρνει, σημαίνει οτι η δουλειά που κάνει είναι κοντά σε αυτή του ανειδίκευτου εργάτη και πληρώνεται ανάλογα.

Περιμένω να ακούσω και άλλες γνώμες, και θα επανέλθω

Φένια πολύ καλό topic

Link to comment
Share on other sites

Πριν από καιρό είχα διαβάσει μια μελέτη (της Gartner θαρρώ) για τη σχέση "πως βλέπουν οι εταιρείες το ΙΤ" και "πως θα πορευθεί η εταιρεία μελλοντικά". Δυστυχώς δεν την έχω διαθέσιμη αυτή τη στιγμή (βλ. "καμμένη μητρική"). Το συμπέρασμα ήταν ότι οι εταιρείες που επενδύουν στο ΙΤ έχουν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες όχι απλά να επιβιώσουν αλλά να έχουν και περισσότερα έσοδα. Ο βασικότερος λόγος ήταν ότι το ΙΤ παρέχει όχι απλά τη γρήγορη πληροφορία αλλά και τρόπο διαχείρισής της μέσα στην εταιρεία. Η λέξη κλειδί στα παραπάνω είναι το "επενδύσει". Όχι απλά να ξοδέψει δηλαδή, αλλά να δει το ΙΤ ως μέρος της επιχείρησης και των διαδικασιών και όχι ως έξοδο.

klag, σου είχα στείλει κάτι σχετικά. Μήπως τα έχεις (γιατί μητρική δε βλέπω να βρίσκω!);

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλό το Post.....

Πραγματικά υπάρχει αρκετά σοβαρό πρόβλημα στο IT στην Ελλάδα και θα μπορούσα πολύ άνετα να το αναγάγω σε κοινωνικό πρόβλημα, αλλά ίσως γίνο γραφικός. Αυτό που λέω οτι ξαφνικά σε μια νύχτα έγιναν ολοι ΙΤ, και γελάμε με τους συναδέλφους μου, είναι τραγικό. Δεν γίνετε ρε παιδιά επειδή έβαλα ένα hansplast στο δάχτυλο μου που κόπηκα, να κάνω και εγχείρηση bypass. To ΙΤ είναι το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ μιας επιχείρησης και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους. Κύριε Boss, managera, CFO, και όλοι οι ανευθυνο/υπεύθυνοι αν η μηχανογράφηση σας ''πεθάνει''  δεν θα υπάρχετε. Ειχα διαβάσει μια μελέτη στην Αμερική που έλεγε οτι το 85% των επιχειρήσεων που έπαθαν disaster στην μηχανογράφηση απλά έκλεισαν. Αυτο λέει πολλά. Σαφώς έχουμε μερίδιο ευθύνης όλοι μας. Οταν πάς σε μια εταιρεία να κάνεις μια υπηρεσία και ζητάς π.χ. 2.000€ και έρχετε ο ξάδερφος/κουμπάρος και λέει θα το κάνει με π.χ. 1000€ , πρέπει να έρθουμε αντιμέτωποι. Ρε φίλε είσαι one man show , αν σε πατήσει το τραίνο τι θα κάνει η επιχείρηση ?? αρρώστησες τι θα γίνει ??? Που είναι οι πιστοποιήσεις σου ??? Που έμαθες να στήνεις ??? Σπίτι σου κάνοντας chatting ???  Εγω προσωπικά έχω τσακωθεί, με ''γνωστό'' του επιχειρηματία. Και βέβαια έχει δίκιο ο Νάσος. Αν δεν ξέρεις τι μπορεί να σου δώσει η πληροφορική και να μειώσεις κόστοι και να σου φέρει πραγματικά έσοδα , λές ''εντάξει μωρέ αφού δουλεύουμε και έτσι ''  κλασσικός Ελληνάρας bussinessman . Πρέπει να εξηγήσουμε την επιχειρηματική αξία του IT . Και βέβαια όπως γίνετε σε κάθε κλάδο , πάει ο άσχετος κάνει ενα setup που ακροβατεί στην τύχη και όταν σκάσει λένε '' οι τεχνικοί και είναι ολοι ασχετοι , απατεωνες τρωνε τα λεφτά κοκ '' . Γιατί επέλεξες αυτόν κύριε μου ?? Γιατί τον κέρασες ένα μπουκάλι στα μπουζούκια και τα βρήκατε ?? Ας πρόσεχες. Δεν είμαστε όλοι έτσι. Το φθηνό είναι ΠΑΝΤΑ ακριβό.  Δηλαδή όλοι εμείς που επενδύουμε σε λεφτα και χρόνο για να έχουμε την καλύτερη δυνατόν τεχνογνωσία προς όφελος της εταιρείας σου είμαστε βλάκες και οι άλλοι έιναι έξυπνοι ?? Οσο αφορά τους μισθούς , ΝΑΙ , υπάρχει πρόβλημα. Δεν αμοίβονται οι επαγγελματίες.

Είχε έρθει ένας νεαρός στην εταιρεία μας για interview, χωρίς πιστοποιήσεις και χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, και τον ρώτησα με πόσα λεφτά θα ήταν ευχαριστημένος που είπε 1200-1300 , εγκεφαλικό εγώ, και όταν τον ρώτησα πως αξιολογεί τον ευατό του για αυτά τα λεφτα μου είπε : Εγώ κάθομαι και μου δίνει ο πατέρας μου ένα χιλιάρικο , με τι λέφτα να πάω να δουλέψω ? ..... ναι υπάρχουν και αυτά .... Είναιι δύσκολη η αγορά αλλά αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι οτι παίρνουν καλά λεφτά άτομα που είναι στο IT μιας ετιαρείας και είναι άσχτετοι , απλά συντηρούν το workgroup, αλλάζουν Toner και εχουν πείσει το αφεντικό οτι εχουν το καλύτερο δικτυο.

Γυρνάω σε αρκετές ετιαρείες ανεξαρτήτου μεγέθους και έχω πραγματικά αγανακτήση με αυτά που βλέπω και ακούω.

 

Sorry αν έγινα κουραστικός αλλά ξέδωσα ο άνθρωπος

 

Link to comment
Share on other sites

ωραίο θέμα για συζήτηση.

αλλά δεν ξέρω αν μιλάμε μονόπλευρα, αφού είμαστε εμείς που πονάμε.

 

Η πρώτη μου εμπειρία σε εργασιακό περιβάλλον ήταν αμέσως στα βαθιά, την περίοδο που έκανα το τελευταίο έτος του Bachelor σε Business Information Systems.

Μπήκα σε μία πολυεθνική και ομολογώ ότι οι μισθοί του ΙΤ εκεί ήταν πάρα πολύ καλοί. Αλλά ο προιστάμενος ήταν ένας τύπος με πτυχίο Βιολογίας και μεταπτυχιακό σε Computer Science και ότι εμπειρία είχε από μόνος του.

10 χρόνια πριν αυτά και ο μισθός του ήταν ψηλά. Ο τύπος είχε ελληπείς γνώσεις. Αρχικά στο κομμάτι του management, αλλά στην συνέχεια και στα τεχνικά.

Η εικόνα που υπήρχε για το τμήμα ήταν πολύ συγκεγχημένη, καθώς οι μισοί μας θεωρούσαν γνώστες και οι άλλοι μισοί ημιμαθείς ή ψιλοάσχετους...και αυτά σε πολυεθνική εταιρεία.

Για την όλη εικόνα έφταιγε κατά πολύ ο υπεύθυνος του τμήματος τότε...πράγμα που αποδείχτηκε όταν τον σουτάρανε 2 χρόνια αργότερα και πήραν έναν από τον χώρο.

Τα αποτελέσματα ήταν εμφανή καθώς η ταχύτητα που κινήθηκε η πληροφορία αυξήθηκε κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό.

 

Επίσης είναι και εμείς τι ζητάμε και πως το ψάχνουμε. Όταν τελείωσα φαντάρος και πήγαινα σε συνεντεύξεις οι περισσότεροι ήταν τραγικοί απέναντι μου.

Μου έλεγα για μισθούς 500-600 ευρώ. Φυσικά η απάντηση μου ήταν ότι πτυχίο-μεταπτυχιακό και 3 χρόνια προυπηρεσία δεν κάνουν 600ευρώ.

Βρήκα εταιρείες που έδιναν περισσότερα, αλλά ζητούσαν άνθρωπο στο επίπεδο που βρίσκομαι τώρα.

 

Η σκέψη ότι ο καθένας μπορεί να το κάνει τους οδηγεί σε αυτή την λύση. Τελικά όλοι καταλαβαίνουν το λάθος όταν γίνεται η στραβή.

Πριν λίγες μέρες ήρθε ένας διευθυντής τμήματος στην εταιρεία και μου είπε ότι πήγαν σε ένα ανταγωνιστή κάποιοι και του έκλεψαν τον server. Ναι...όλο το μηχάνημα.

Και εγώ του λέω...και τι έγινε; Backup δεν είχε; Και μου λέει...όχι! Δεν έχει να πω κάτι άλλο γιατί ο συγκεκριμένος καταστράφηκε οικονομικά.

Όταν με ρώτησαν εμένα για το συγκεκριμένο η απάντηση μου ήταν ότι εμείς παίρνουμε Backup σε tape...σε άλλο δίσκο και σε άλλον server και οι κασσέτες φιλάσσονται σε χρηματοκιβώτιο και για λόγους test, έχουμε σηκώσει και τα μηχανήματα σε virtual.

 

Όμως από εκεί και πέρα παιδιά πρέπει να καταλάβουμε κάτι. Από ένα σημείο και μετά, εμείς πρέπει να πουλάμε τους εαυτούς μας. Το να τους δείξεις τι ξέρεις και να έχεις απάντηση σε ότι λένε σίγουρα και κατηγορηματικά παίζει μεγάλο ρόλο.

Πλέον, έχουμε και αυτή την σελίδα που εγώ την έχω χρησιμοποιήσει ως όπλο...και ως δυνατό όπλο. Πουλάτε τους εαυτούς σας σε κάθε ευκαιρία, σε όλους...είτε είναι ένας υπάλληλος...είτε το αφεντικό είτε ένας έταιρος ΙΤ Pro.

Να σας αναφαίρω ότι πριν λίγο καιρό σε παρουσίαση του τμήματος μας με θέμα το security σε όλη την εταιρεία ένιωσα μετά από 10 λεπτά ομιλίας ότι το κοινό-συνάδελφοι είχαν συνεπαρθεί από τα λεγόμενα και μετά όταν τελείωσα μου μιλούσαν λες και ήμουν ο Bill Gates που σκότωσε όλους του κακούς hackers. Η δουλειά μας θέλει marketing και PR...δουλέψτε το και μαζί με την δουλειά ίσως δούμε άλλα μυαλά.

 

Επόμενος παρακαλώ...για να επανέλθω και εγώ ξανά.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kali sas imera se olous...!!!!

Ego tha statho se mia kai mono kouventa tou filou Blackman sto "πρέπει να πουλάμε τους εαυτούς μας".
Einai kati polu simantiko gia tis epoxes pou zoume. Apo palia i notropia tou gia to thema ton IT Pro den exei allaxei, kai oloi emeis o kathe enas mas xexorista xerei to poso polu exei palepsei kai kourastei gia na ftasei sto epipedo gnoseon pou vriskete autin tin stigmi. Einai polu duskolo na katalavoun tin douleia pou paragamoume kai afto giati einai kati agnosto gia ekeinous.....kai gi afto apo ligous epixirimaties ektimate i douleia ton IT Pro. Ara kataligontas tha po palu kai tha epanalavo oti nai prepei na poulame tous eaftous mas koinos tin eikona mas. Oloi ligo polu exoume antipetopisei katastaseis oi opoies den itan kai oi idanikoteres kai fusika oloi exoume anarotithoi GIATI...
Sumperasma aftou: Ola ta pragmata stin zoi mas simvainoun gia kapoion logo kai episeis otan prospathoume polu gia kati pou theloume, panta erxete stin sosti ora..!![8-|]

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά και ωραία αυτά που λέτε όλοι σας.

Το μόνο «πρόβλημα» είναι το εξής.

Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι στο ίδιο επίπεδο γνώσεων, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Πιστεύω όμως στην κατάκτηση της γνώσης, με όποιο τρόπο αυτή μπορεί να αποκτηθεί, είτε με το να σε στείλει η εταιρία σου να κάνεις σεμινάρια στον WS 2008, είτε να διαβάσεις μόνος σου.

 

Blackman, το πρόβλημα του πρώην συναδέλφου σου δεν ήταν τόσο η έλλειψη γνώσεων, όσο το ότι δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να τις εμπλουτίσει, ευρισκόμενος σε ένα περιβάλλον όπου, κατά πάσα πιθανότητα- αν ζητούσε μια εκπαίδευση δεν θα του την αρνούνταν.

 

Link to comment
Share on other sites

χεχε...αυτός έδινε την έγγριση για τις εκπαιδεύσεις...ήταν ο διευθυντής του τμήματος. (και ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ που έτρεξε τον ιστορικό ιό I LOVE YOU τότε στην εταιρεία)

δεν με άφησε να πάω να κάνω όλο το πακέτο των Windows NT και με έστειλε σε ένα 40ωρο μάθημα που τα περιείχε όλα, γιατί δεν ήθελε να λείπω...

όχι τίποτα άλλο, αλλά εκείνη την εβδομάδα είχα χάσει και το ένα ημίχρονο του Παναθηναικού με την Manchester στην Αγγλία. lol

όσο για εκείνον, σιγά μην πήγαινε να παρακολουθήσει εκπαίδευση.

ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ...

 

όσο για το επίπεδο γνώσεων συμφωνώ Α ΠΟ ΛΥ ΤΑ...όπως επίσης και για την κατάκτηση της γνώσης.αυτό όμως πρέπει να το καταλάβει και το αφεντικό της κάθε εταιρείας. Γιατί όποιο με λέει ΤΕΧΝΙΚΟ...τα παίρνω στο κρανίο...ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ... υπάρχει μεγάλη διαφορά του τεχνικού από του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ. άλλο το IT/IS support και άλλο το IT/IS engineering.Μεγάλη διαφορά στο επίπεδο της γνώσης.

Ένα ακόμα πράγμα. Τα αφεντικά δεν δίνουν λεφτά για κάτι που χρειάζετε να φτιαχτεί σε 5 λεπτά ή σε ένα λεπτό. Το να κάνεις δύο ρυθμίσεις στον DNS για να παίξει κάτι σωστά στο δίκτυο σου και αυτό είναι στο μπαμ...αυτός που ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ και βλέπει ότι το πρόβλημα λύθηκε άμεσα, πιστεύει ότι ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ την έχει ο καθένας, ή τουλάχιστον και ο ξάδερφος του μπαρμπα Τάκη που έχει ΧΒΟΧ, αν ψάξει λίγο θα το βρει. Δεν ξέρει πόσο δύσκολα και τι χρειάστηκε κάποιος για να φτάσει σε αυτό το σημείο γνώσης.

Για αυτό πολλές φορές όταν σκάει ένα πρόβλημα (ανάλογα τον τύπο του προβλήματος, στα critical η λύσεις είναι άμεσες) μπορεί και να αφήσω λίγο χρόνο να περάσει για να νιώσουν για τα καλά την ανάγκη της μηχανογραφησης για να τους βρει λύση. Αυτός είναι ένας τρόπος να "πουλάς" την γνώση σου. Προς θεού όμως μην με παρεξηγήσει κανείς και σκεφτεί ότι αυτό είναι κανόνας. Είναι και θέμα κρίσης για το πως πρέπει να κινηθεί ο καθένας στην δουλειά του.

Επίσης ακόμα και σε προβλήματα που οι χρήστες ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ότι υπήρχαν και λύθηκαν, προωθήστε ένα email σε όλους και ενημερώστε τους για το πρόβλημα αυτό (δίνοντας και το απαραίτητο βάρος για να καταλάβουν την σοβαρότητα) και ότι λόγο των σωστών και έγκαιρων κινήσεων του ΙΤ το πρόβλημα αποκαταστάθηκε χωρίς να έχει κάποια επίπτωση στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. Το ότι είμαστε οργανωμένοι και έχουμε φροντίσει να μένουν τα συστήματα μας LIVE και με μικρό downtime, ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΤΟ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. Οπότε όταν σκάσει το δυνατό πρόβλημα και πρέπει η εταιρεία ή κάποιος χρήστης να μην δουλέψει για λίγο να ξέρει ότι ασχολήστε και όταν το πρόβλημα λυθεί μία ενημέρωση ακόμα ότι το λύσατε και λίγα λόγια για τον λόγο της καθυστέρησης.

Μέχρι πριν λίγο καιρό οι χρήστες της εταιρείας που δουλεύω δεν είχαν ΙΔΕΑ για το τι κάναμε...νόμιζαν ότι απλά σηκώνουμε τηλέφωνα και κάνουμε support. Στις τελευταίες εταιρικές παρουσιασείς ΔΕΙΞΑΜΕ την δουλειά μας σε έργα και σε νούμερα. Το ΠΟΥΛΗΣΑΜΕ αυτό στον κόσμο... Πλέον το συναίσθημα που επικρατεί για το ΙΤ είναι ότι είμαστε ΓΝΩΣΤΕΣ του αντικειμένου και ότι ασχολούμεθα με ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ και όχι μόνο για τα καθημερινά προβλήματα του χρήστη.

Δεν χρειάζετε να σας αναφέρω πως περιμένουν την σειρά σεμιναριών-ενημέρωσης για το SECURITY, που θα κάνω μαζί με τον periklisk.

Και κάτι τελευταίο. Μην ξεχνάτε ότι σχεδόν όλοι είναι είτε ΑΣΧΕΤΟΙ με το αντικείμενο ή ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ, οπότε για οτιδήποτε σας πουν μπορείτε ακόμα και λέγοντας αρλούμπες (όχι ότι είναι σωστό ή το ζητούμενο) να τους πίσετε ότι έχετε δίκιο. Μην προσπαθήσετε να έρθετε στο επίπεδο τους, μιλάτε στο επίπεδο που είστε. Αν η απάντηση του "είχαμε ένα μικρό πρόβλημα στο δίκτυο, αλλά το λύσαμε" δεν τους ικανοποιεί, πείτε τους την αλήθεια όπως θα την λέγατε σε κάποιον ΙΤ Pro "μπήκε στο δίκτυο ένα νέο router/switch που είχε ενεργοποιημένο DHCP και το ότι έχουμε ήδη ενεργοποιημένο DHCP στον server μας, δημιούργησε network conflict. το πήραμε χαμπάρι γρήγορα και απομακρύναμε/απενεργοποιήσαμε από το δύκτιο το router/switch και όλα έστρωσαν" ή "ήταν ένα πρόβλημα στον DNS". Μην περιμένετε να σας ρωτήσει πολλά ακόμα, γιατί όλα αυτά τους φαίνονται κινέζικα. Αν κάποιος θέλει να καταλάβει περισσότερο αναφέρετε ότι αυτά που λέτε είναι από γνώσεις που ήρθαν μετά από 3-4 χρόνια πτυχίου, 1-2 χρόνια μεταπτυχιακού ή 10 σεμινάρια της Microsoft, οπότε η μεταφορά της γνώσης είναι δύσκολη. Και προς Θεού, αποφύγετε να μπείτε σε λεπτομέριες όταν σας ρωτάνε τι είναι αυτό ή τι κάνει το άλλο, καθότι αν αύριο-μεθαύριο τους πείτε κάτι άλλο, θα αρχίσουν να σας αμφισβητούν γιατί τα λεγόμενα σας έρχονται σε αντίθεση. Δεν ξέρουν όμως όλο το υπόβαθρο ενός συστήματος.

Αυτά τα "λίγα" από εμένα. :) άντε να μιλήσετε και οι υπολοιποι

Link to comment
Share on other sites

Να πάρω την θέση της άλλης πλευράς (αυτή που πληρώνει για τις υπηρεσίες ΙΤ):

Αναφέρθηκε ήδη ότι το ένα πρόβλημα είναι οι άσχετοι (ξαδέλφια, ανήψια, κουμπάροι, φίλοι, ημιμαθείς, αμαθείς) "που ξέρουν από κομπιούτερ" και έχουν πλημυρίσει την αγορά εργασίας (αν μπορούμε να την πούμε αγορά). Χαμηλό ή μηδενικό κόστος (σε χρήμα) αλλά απίστευτη ζημιά στο τι αφήνουν πίσω τους αυτοί οι άνθρωποι.

Έλα όμως που μια εταιρεία που δεν θέλει να διαλέξει από το παραπάνω pool αλλά θέλει να προσπαθήσει να κινηθεί πιο σοβαρά και επαγγελματικά και ψάξει για “IT Pros”. Θα έρθει μια σειρά από βιογραφικά με άτομα που έχουν ή δεν έχουν εμπειρία. Και μιλάω μόνο για στεγνή τεχνική εμπειρία γιατί λείπουν σχεδόν εντελώς γνώσεις management (για άτομα που καλούνται να διοικήσουν ομάδα ακόμη και μικρή) ή project management (έστω και για projects του ενός ατόμου – να μπορείς ρε παιδί μου να κάνεις την δουλειά χωρίς να πνιγείς μόνος σου).

Ας πάρουμε την δεύτερη περίπτωση (είμαι λίγο ανάποδος): βλέπεις σοβαρό παιδί και θέλεις να το στηρίξεις, να του δώσεις μια ευκαιρία να ξεκινήσει την καριέρα του. Τον παίρνεις (ναι, με χαμηλό μισθό – έως πολύ χαμηλό) και επενδύεις πάνω του. Οι πρώτοι μήνες είναι πρακτικά εκπαίδευση και η απόδοση (αν η εκπαίδευση ήταν κατάλληλη και το παληκάρι τα έπαιρνε) φαίνεται μετά από λίγο καιρό. Οπότε δύο τινά μπορούν να συμβούν: ο εργαζόμενος είναι όντως επαγγελματίας, διαπραγματεύεται που και που νέα benefits και προχωράς μαζί του για χρόνια ή πιστεύει ότι μαθαίνοντας την «τέχνη» μπορεί να σε εκβιάσει (ή και απλά να μην διαπραγματευτεί τίποτα) και να την κάνει για 100 ευρώ παραπάνω (ή περισσότερα αν είναι τυχερός). Και συνεχίζει την καριέρα του πηδώντας από εταιρεία σε εταιρεία (αν δείτε βιογραφικά τέτοιων ανθρώπων τους καταλαβαίνεις αμέσως από την ατέλειωτη λίστα συνεργασιών των 6-12 μηνών).

Στην πρώτη περίπτωση τα πράγματα είναι πιο απλά (έτσι νομίζεις). Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί το “ask for references” από τον προηγούμενο εργοδότη (εκτός από κάποιες πολυεθνικές που το έχουν standard procedure στο HR τους). Μένεις στο interview και τις απαντήσεις που θα πάρεις από τον υποψήφιο. Πτυχία, πιστοποιήσεις κλπ. δε μπορούν να σου εξασφαλίσουν ποιότητα. Έχω πετύχει άτομα με περγαμηνές χωρίς πρακτική γνώση (ας πάνε για ακαδημαϊκή καριέρα να κάψουν και άλλους απόφοιτους), πιστοποιήσεις χωρίς αντίκρυσμα σε τεχνικές γνώσεις γιατί το διάβασμα σταμάτησε στο «χαρτί» και δεν συνεχίζει σε τακτική βάση  (όπως απαιτεί το επάγγελμα) και φυσικά χαρακτήρες που στην καθημερινή εργασία τους πλέον σε βγάζουν από τα ρούχα σου. Να στέλνεις (εσύ ο κακός εργοδότης) ανθρώπους για εκπαίδευση (μέσα στο ωράριό τους) και να σου λένε ότι βαριούνται  ή ακόμη χειρότερα να λένε ότι πήγαν και να τους ψάχνεις στην παραλία. Έλεος... Δεν καταλαβαίνουν ότι κερδίζουμε και οι δύο;

Δεν λέω για περιπτώσεις καμένες από χέρι: υποψήφιος που έρχεται με φραπέ και τον αφήνει πάνω στο γραφείο σου μέχρι να τελειώσει το interview, 30άρης υποψήφιος που τον φέρνει ο μπαμπάς για να σιγουρευτεί ότι ο γιόκας του θα πιάσει δουλειά, developer από αγγλικό πανεπιστήμιο που δεν ήξερε τι είναι array και δεν είχε κάνει κάποια εφαρμογή σαν άσκηση (συγνώμη – αυτό είναι για τα Εργασιακά του dotnezone.gr). Έχουμε το ρεκόρ φαντάζομαι της συντομότερης εργασιακής σχέσης με εργαζόμενο να ξεκινά την δουλειά και σε μισή ώρα περίπου να αποφασίζει ότι δεν του κάνουμε και να φεύγει χωρίς να μιλήσει σε κανέναν. Προφανώς νόμιζε ότι μπήκε σε καφετέρια και δεν βρήκε τραπεζάκι της αρεσκείας του...

Αν καείς 2-3 (ή και πολύ περισσότερες) φορές, είσαι προσεκτικός όσο μπορείς, κακός πολλές φορές χωρίς λόγο, σφιχτός στο τι θα δώσεις, κλπ. Κρατάς πολύ μικρό καλάθι ακόμη και αν ο άλλος έχει πολλά να σου δώσει.

Παλιότερα είχαμε τα ευρωπαϊκά, κοινοτικά και άλλα επιδοτούμενα προγράμματα που είχαν τσακίσει την αγορά γιατί έδιναν μισθούς για μικρά χρονικά διαστήματα που δεν είχαν σχέση με τα ελληνικά δεδομένα. Το νούμερο 1 πρόβλημα αυτή την στιγμή (για εμάς τους κακούς εργοδότες) είναι ότι επειδή πολλά από τα παιδιά είναι καμένα (απολύσεις χωρίς λόγο, μισθοί που δεν δώθηκαν, ανασφάλιστοι κλπ.) και κυκλοφορούν περισσότερο οι ιστορίες των κακών εργοδοτών που εκμεταλλεύονται τον ιδρώτα και τις γνώσεις των εργαζομένων θεωρείται ότι η μόνη λύση είναι το δημόσιο με την σιγουριά του (η οποία αμφισβητείται πλέον ευθέως) και σχεδόν όλοι δουλεύουν με το ένα μάτι μόνιμα έξω από την εταιρεία και το ένα χέρι να συμπληρώνει αιτήσεις. Δεν λέω, ο καθένας είναι υπεύθυνος για το τι θα κάνει στην ζωή του, αλλά πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να είναι IT Pro ή απλά να πιάσει δουλειά σε οποιαδήποτε θέση στο δημόσιο. Δεν μπορείται να φανταστείτε την ανασφάλεια που δημιουργεί αυτή η κατάσταση στις εταιρείες με άμεσο αποτέλεσμα να μην ενδιαφέρονται πλέον να επενδύσουν σε ανθρώπους που αξίζουν ή να μην δίνουν μισθούς ικανούς να κρατήσουν τον κόσμο. Ένας κύκλος φαύλος που δεν ξέρω αν θα έχει τέλος (είμαι ιδιαίτερα απαισιόδοξος).

Δεν μπαίνω στις οικονομικές απολαβές , γιατί αυτό είναι άλλη κουβέντα. Αν δεν φτιάξει ο κλάδος και δεν καθαρίσει η αγορά εργασίας, δεν πρόκειται να μπουν κανόνες και για τα μισθολογικά. Άλλα επαγγέλματα είναι πολύ πιο παλιά (αιώνες παλιότερα) όπως δικηγόροι μηχανικοί κλπ. και έχουν ακόμη και συλλογικές συμβάσεις αλλά βλέπουμε ότι π.χ. νέοι δικηγόροι πηγαινοφέρνουν χαρτούρα, πληκτρολογούν συμβάσεις και φτιάχνουν καφέδες στους παλιούς για μισθούς αστείους. Για τις κοπέλες δεν συζητώ, εκεί υπάρχουν και άλλα ζητήματα μη-εργασιακά που θα έπρεπε να αναλάβει η δικαιοσύνη.

Προσωπικά το μεγαλύτερό μου άγχος κάθε φορά που πρέπει να προσλάβουμε κάποιον είναι ότι παίζω με την τύχη μου. Και σκεφτείτε ότι έχω πλήρη εικόνα (τουλάχιστον έτσι πιστεύω) για το τι έχουμε στημένο, τα backups, τις διαδικασίες (όπου υπάρχουν), την ασφάλειά μας λόγω πολυπολυπολύχρονης ενασχόλησης με τον χώρο. Τρέμω όταν σκέφτομαι τις άλλες εταιρείες. Μέχρι τώρα τα έχω δει όλα και συνεχίζω...

Τώρα μπορείτε να καταλάβετε γιατί έφτιαξα το autoexec.gr. Αισιοδοξώ ότι μέσα από εδώ θα αναδειχθούν προβλήματα, θα ακουστούν διάφορες απόψεις, θα εκπαιδευτούν άνθρωποι (μάλλον καλύτερα θα μάθουν ότι πρέπει να είναι σε μόνιμη εκπαίδευση αν θέλουν να είναι στην πρώτη γραμμή και αξιόλοι επαγγελματίες), θα ακούσουμε κάτι διαφορετικό πέρα από τον κλειστό χώρο της δουλειάς μας και προφανώς διαφορετικό από τα facebook-style «τεχνικά» fora με τα οποία έχουμε πήξει...

Δεν έχω χρόνο να γράψω άλλα – να έρχεστε στις συναντήσεις μας να τα λέμε και από κοντά!

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με την άποψη σου Ανδρέα και είναι ευκολονόητο αυτό που λες.

Θέλω να εστιάσω όμως πιο πολύ στο κομμάτι

Έλα όμως που μια εταιρεία που δεν θέλει να διαλέξει από το παραπάνω pool αλλά θέλει να προσπαθήσει να κινηθεί πιο σοβαρά και επαγγελματικά και ψάξει για “IT Pros”. Θα έρθει μια σειρά από βιογραφικά με άτομα που έχουν ή δεν έχουν εμπειρία. Και μιλάω μόνο για στεγνή τεχνική εμπειρία γιατί λείπουν σχεδόν εντελώς γνώσεις management (για άτομα που καλούνται να διοικήσουν ομάδα ακόμη και μικρή) ή project management (έστω και για projects του ενός ατόμου – να μπορείς ρε παιδί μου να κάνεις την δουλειά χωρίς να πνιγείς μόνος σου).

 

Το παραπάνω είναι το μεγάλο μου ερωτηματικό. Που πάρα πολλές εταιρείες, ακόμα και μεγάλες, βάζουν άτομα να διοικούν τμήματα ΙΤ που πιθανόν να έχουν μόνο στεγνή τεχνική εμπειρία, όπως αναφέρεις και εσυ και καμία γνώση Management (εγώ έπεσα και στην περίπτωση που ο διευθυντής του ΙΤ ήταν Βιολόγος). Εγώ για πολύ καιρό αναρωτιόμουν αν έκανα καλά που έχω πτυχίο και μεταπτυχιακό σε Business Information Systems και Information Technology Management αντίστοιχα, αφού οι περρισότεροι που πήγα για συνέντευξη δεν έδειξαν ενδιαφέρον στο κομμάτι του Business & του Management, είτε σαν ειδική γνώση(project management) είτε σαν γενική γνώση (general management) Και αυτό που τους ενδιέφερε είναι πόσο καλά ξέρω από δίκτυα και αν ξέρω να στήνω AD και να το υποστηρίζω. Πως να ξέρω εγώ αν αυτή η εταιρεία και αυτός ο εργοδότης σκέφτεται εμένα να με αναβαθμίσει μία μέρα; Έτσι εγώ γιατί κάποια στιγμή να μην σκέφτομαι να φύγω για να πραγματοποιήσω το όνειρο μου που δεν είναι να παραμείνω στο επίπεδο που είμαι, αλλά να πάω παραπάνω εργασιακά και να έχω μία καλύτερη θέση; Πως οι εργοδότες δίνουν σε εμάς του μηχανογράφους την ώθηση που θέλουμε για ένα καλύτερο αύριο; Ίσως τελικά οι περρισότεροι εργοδότες να σκεφτούν ότι ο Νίκος που είναι MVP, MCITP και CCNA μπορεί να διοικήσει ένα τμήμα με τις υπάρχουσες γνώσεις του. Γιατί ο Νίκος μπορεί να ξέρει να λύνει όλα τα προβλήματα, αλλά πως να βγάλει άκρη με 4 άτομα και με 25 έργα ξέρει; Ο εργοδότης έχει σκοπό να στείλει τον Νίκο για ένα Master σαν και αυτό που έχω κάνει εγώ ή όποιο άλλο σχετικό με Management πριν του δώσει τον ρόλο αυτό;

Όπως και να έχει πάντω η κίνηση της δημιουργίας του autoexec.gr έχει ήδη ξεκινήσει να ξεχωρίζει την ποιότητα στο εργασιακό περιβάλλον μεταξύ των IT Pros. Πέραν του ότι εγώ συνεργάζομαι με άτομα που γνώρισα εδώ μέσα γιατί έχω εικόνα για τις γνώσεις τους, συναντάω κάθε τόσο και άλλους φίλους από το autoexec.gr μέσω άλλων εταιρειών (προχθές τον gvarakis μέσω συνεργάτη του και φυσικά ήδη έχω μία εικόνα για την εταιρεία αυτή λόγο της εικόνας που έχω για τον Γιώργο).

Τελικά, η κοινότητα θα βοηθήσει στο να ξεκαθαρίσει ο καθαρός πυρήνας των ΙΤ Pros από τους υπόλοιπους που δεν βλέπουν την δουλειά τους και ως χόμπου, όπως το κάνουμε όλοι εμείς.

Link to comment
Share on other sites

Τα 2 μου ευρω ....

 

 

  • Λιγες φορες  "εργοδοτης" δεν εχει ψαξει  ανθρωπο με περισσοτερες γνωσεις απο τον ιδιο. Αυτος ειναι απλα, απειλη για την θεση του  & το μεροκαματο του.
  • Σπανια εργοδοτης ρωταει τον προηγουμενο εργοδοτη του ατομου που προσελαβε  τι καπνο φουμαρει. Ακομα και μετα την παραιτηση/προσληψη δεν το κανουν γιατι ισχυει, δυστυχως, αυτη η μικροκοινωνικη μας ασθενεια, η "σκατοψυχια". Δεν μπορεις να εισαι σιγουρος για αυτον που προσλαμβανεις ακομα κι αν αρχισεις να ρωτας. "Καλος ηταν αλλα ....." κατι  του φταιγε παντα. Ειδικοτερα τωρα που  του φυγε για παντα. Αλλωστε  θα το κανει και ιδιος καποιες φορες. εχουμε το γνωθι σ αυτον.

  • Ποτε κανεις εργοδοτης  δεν εκατσε να  βγαλει  μια μεθοδο ψαρεματος ικανοποιητικων ερωτησεων και φιλτραρισματος  της  ως ανω δηλωθησας μικροκοινωνικης μας ασθενειας.
  • Ελαχιστες φορες (2 - 3 απο τις 10αδες που εχω παει σε ολα μου τα χρονια)  εργοδοτης προσελαβε ικανους ανθρωπους για  να του διαλεξουν αυτοι τον καταλληλο υποψηφιο βασει του  κοινονικο-ψυχολογικου του προφιλ και την δυναμικη επηρεασμου που μπορει να ασκησει ο νεοπροσληφθεις στην υπαρχουσα ομαδα συναδελφων του.

  • Ποτε κανεις εργοδοτης δεν  ειναι υποχρεωμενος να σου  "κατσει" με το "προσλαμβανεσθε". Οπως ειπε και ο Αντρεας, καχυποπτος θα ναι πρωτα , και θα πρεπει να κερδισεις την εμπιστοσυνη του. Γουρουνι στο σακι παιρνει (πως καταντησαμε  Λοχια.....)
  • Καποιοι επιχειρηματιες ειναι πραγματιστες. Θελουν να κανουν τη δουλεια τους. Τους το εγγυασαι αυτο ?
  • Καποιοι αλλοι δεν μπορουν να κοιμηθουν τα βραδια απο το χαλι της πληροφορικης τους και εχουν καταντησει οι  ιδιοι τεχνικοι. Μπορεις να τους ησυχασεις αυτους?

  • Καποιοι αλλοι οπως πεφτουν να κοιμηθουν ετσι ξυπνανε, ντουβαρια μοναχα. Αυτους ας μην τους ενοχλησουμε καλυτερα. Εχει μπει το ξυπνητητρι γι αυτους,  απ το την ιδια τους τη νοοτροπια

  • Καποιοι "τεχνικοι" / "Μηχανικοι" ευθυνονται για την κακη εικονα που παρουσιαζει Ο κλαδος. Καλο θα ηταν  να  εμβολιαστουν γρηγορα , σπερνουν , μεταδιδουν νοσηρα μυνηματα. Go autoexec.

  • Καποιοι αλλοι , οχι. Καλο θα ηταν  να  κρατουν απο μια συριγγα με το καταλληλο εμβολιο (powered by sheer professionalism) παρα το παρασιτοκτονο. Δεν ωφελει κανεναν το να  ακυρωνονται πρακτικες στο χωρο του πελατη γιατι ο "προηγουμενος ηταν ασχετος". Ναι, και εγω ειμαι ο Μεσσιας. Κι ο επομενος ? Ο Ιωσηφ?? Κατι θα χε κανει κι εκεινος ο αμοιρος ο "ασχετος" που θα μπορουσε να βοηθησει.
  • Αν μπορω να κοιταχτω στον καθρεφτη και να ειμαι σιγουρος γι αυτα που  κανω  στο επαγγελμα μου  και τους πελατες μου  τοτε κι εκεινοι μπορουν να  με κοιταξουν στα ματια  και να ειναι  ησυχοι πως και στραβη να συμβει  δεν  ειναι "χαμενοι". Ολο το χαρτι εκει παιζεται συναδελφοι , το ξερετε.
  • Δεν ειναι μονο εφοδιο η απειρη θεωρητικη  και τεχνικη καταρτιοση στον επιχειρσιακο τομεα του καθενος μας. Αμα δεν ξερεις να  προωθεις και να ενδυναμωνεις τις θεσεις σου, τις εργασιακες μα ακομη ακομη και την πορεια που θες να εχει η λυση που προτεινεις στον "πελατη" σου.

  • Οποιος προσπαθησε να "εφυσηχασει" ανησυχιες απετυχε.

  • Οποιος προσπαθησε να τις αντιμετωπισει και να τις  κανει projects κερδισε.
  • Ζουμε κι εργαζομαστε σε ενα παραξενο κοινωνικο συνολο  με βαση , δυστυχως την προιοντοκεντρικη προσωπολατρεια ( τι καλο παιδι ο Πακης της  Ξ-Συστεμς?). Ειναι απο τους δυσκολους χωρους γιατι πρεπει να  κανεις  στερεα τα αϋλα. Υπηρεσιες ασφαλειας , disaster recovery , cloud  λογιστηρια,cloud antivirus, exchange κλπ. Θελει μεγαλη ελικτικη και  ελκτικη θα προσθετα ικανοτητα.

  • Προσωπικα ωφελη: Ελικρεινια , αμεσοτητα, "γρηγορη αντιδραση", διαλακτικοτητα,πειθω, και κλειστο στομα , ολα σε  ενα καλο μιξ. Ξεχασα την τεχνικη καταρτιση θα μου πειτε και ως τεχνοκρατες θα χετε δικιο. Αλλα για μπειτε στα παπουτσια του "εργοδοτη"¨? Θα δειτε  πως αυτο εννοειται! Απο κει και περα συζηταμε ....
  • Δεν μπορω να αλλαξω τα πραγματα γυρω μου αν δεν αλλαξω εγω ο ιδιος....

  • Κι εγω γραφω λες και ειμαι ο μεγας ξερολας.Σιγουρα δεν ειμαι,  μα ελπιζω να προσεφερα ενα  ελαφρυ & διαφορετικο αναγνωσμα.
Link to comment
Share on other sites

Λιγες φορες  "εργοδοτης" δεν εχει ψαξει  ανθρωπο με περισσοτερες γνωσεις απο τον ιδιο. Αυτος ειναι απλα, απειλη για την θεση του  & το μεροκαματο του.

Μεγάλη αλήθεια. Όχι απλά λίγες φορές, πολύ σπάνια θα πάρει κάποιος άλλον που είναι καλύτερος. Πρακτικά μόνο όταν την πρόσληψη την κάνει στέλεχος με άλλο αντικείμενο, η επιλογή γίνεται πιο αντικειμενικά αλλά χωρίς να έχει τις γνώσεις για να επιλέξει σωστά.

Εγώ δεν έχω πρόβλημα γιατί είμαι έλληνας IT Pro/Developer και τα ξέρω ΟΛΑ! ΚΑΙ τα έμαθα μόνος μου ΚΑΙ δεν διάβασα ΚΑΝΕΝΑ manual ή βιβλίο ΚΑΙ δεν θα τα πω σε κανέναν γιατί θα μου φάει την δουλειά...

Ένα ακόμη που θυμήθηκα είναι ότι δεν θα πάρουμε άνθρωπο που δεν έχει μάθει (ή αρνείται να μάθει) να αναζητά λύσεις σε fora και Google/LiveSearch. Δεν γίνεται να ρωτάς κάτι που με την σωστή αναζήτηση το βρίσκεις σε 5-10 λεπτά (κάποια πολύ γρηγορότερα). Εννοείται ότι και τα Αγγλικά σου θα πρέπει να είναι καλύτερα από τα Ελληνικά σου. Να πουλήσουμε και τίποτα...

Link to comment
Share on other sites

Λιγες φορες  "εργοδοτης" δεν εχει ψαξει  ανθρωπο με περισσοτερες γνωσεις απο τον ιδιο. Αυτος ειναι απλα, απειλη για την θεση του  & το μεροκαματο του.

Ένα ακόμη που θυμήθηκα είναι ότι δεν θα πάρουμε άνθρωπο που δεν έχει μάθει (ή αρνείται να μάθει) να αναζητά λύσεις σε fora και Google/LiveSearch. Δεν γίνεται να ρωτάς κάτι που με την σωστή αναζήτηση το βρίσκεις σε 5-10 λεπτά (κάποια πολύ γρηγορότερα). Εννοείται ότι και τα Αγγλικά σου θα πρέπει να είναι καλύτερα από τα Ελληνικά σου. Να πουλήσουμε και τίποτα...

ΧΑ! Ποσο μεγαλη αληθεια ! Καποτε "απετυχα στο τεστ" που  εκατσα να γραψω γιατι η "υλη" ηταν παρμενη απο ερωτηματολογιο mcp/mcse. Ειδες πουθενα , αγαπη μου γλυκεια, να αναγραφω MCxxxx ???? Βαλε επισης ενα "το ψαχνω στο ιντερνετ" ? Σε ενα  αληθινο σεναριο το PC σου  θα ειχε προβλημa στο "registry hive"  και θα ειχα εγω τον χρονο να κατω να κανω τεοιου βαθους troubleshooting,  οταν σε 20 λεπτα σου κανω restore το image του ΗΥ απο τον Acronis Server? Μα, τι λεω ?

 

Κατι που θυμηθηκα τωρα , μιας και  ψαχνομαι αυτο το καιρο. Αγγελίες.

 Εχετε δει παιδια, τι ζητανε απο  εναν ανθρωπο? Πιστοποιηση  MS, Cisco VoIP VPN VB SQL Java Linux kai Active Directory , + Exchange και απαραιτητα διπλωμα για μηχανακι. Ελα, εχω και Technet με το κιλοοοοοο. Εδω το καλο MSDNNNNNN!!!!! Και στα 2, δωρο ενα VCP!

"Μισθος & ΙΚΑ."  -Σωωωωπα.... Κι εγω που νομιζα πως θα σε πληρωνω  για να με αφηνεις να "σου δουλευω"? Τι καλος που εισαι? Ε? Δεν ειναι παιδια ? Ε? Θα με αφηνεις να κοιμαμαι και στον σταβλο σου ? Με μονο 2€ την ημερα? πωπωωωω τυχη!

Οταν λοιπον "απανταμε" σε τετοιου ειδους αγγελίες σκάβουμε  μια ακομα φτυαριά απο κατω μας.....

Τι να κανουμε? Ειμαστε απειροι και  νεοι... open to expoitation!

Τέλος , εχετε παρατηρησει πως ολοι μας λιγο πολυ παιζουμε ενα "παιχνιδακι" αρκετα επικυνδυνο , και επισης εξαιρετικα ρατσιστικο ? Να σας θυμισω:

Ζητειται XXXX-ος , εως 35 ετων, με εκπληρωμενες στρατιωτικες υποχρεωσεις για τους ανδρες. Σας "καθετε καλα " κατι τετοιο? Στην Αγγλια, Σουηδια, και γενικοτερα την Κουτοφραγκια ολη, μια τετοια αγγελια θα  επεφερε μυνησεις σωρηδον. Το πιθανοτερο,βεβαια, ειναι  να μην δημοσιευοταν ποτε απο κανενα μεσο,  αφου κανει διακριση σε 2 διαφορετικες ,και αρκετα μεγαλες, κοινωνικες ομαδες. Αποκλειωνται οι 35+ και οι νεοι που δεν εχουν κανει το στρατιωτικο τους ακομα......

Κι "εμεις" αυτο που  κανουμε ειναι να  προσπερναμε τετοιες αγγελιες γιατι  ολοι ξερουμε πια πως , και  να μην αναφεροταν  τετοια διακριση, σιγουρα θα γινοταν απο τον επιδοξο.

Τι κριμα. Να ξεκινας  με "τετοια μυαλα" να γινεις , τι ακριβως? Ενας ιδιος? Θα διαφοροποιηθεις αραγε "στην πορεια"? Να προσεχεις γιατι το θηριο ειναι μεγαλο και αδηφαγο.

Σιγουρα , συναδελφε , εχεις χωρο να  γινεις διαφορετικος. Για να δουμε ομως,  μπορεις να τον κρατησεις? Στο χερι σου ειναι...

 

"Χειμαρρος"

(αντε να γραξουμε κανα δοκιμιο αυτες τις μερες για το πως ενωνεις τα  Ψιψινια με τα Κοκοψοψια.)

 

Link to comment
Share on other sites

Το μόνο που μου δίνει ελπίδα είναι ότι έχω έρθει σε επαφή με κάποιες εταιρίες που είναι είτε πελάτες είτε συνεργάτες , οι οποίες φτιάχνουν ομάδες με κάποιους από τους καλύτερους του χώρου ή τέλος πάντων αναζητούν τους καλύτερους, τους πληρώνουν σχετικά καλύτερα απο τον μέσο όρο και επιδιώκουν (και το πετυχαίνουν) πραγματικά οφέλη απο το ΙΤ τμήμα τους.

Εύχομαι κάποτε αυτός να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

Τώρα αναφορικά με το αν κάποιος προσλαμβάνει κάποιον καλύτερο από τον εαυτό του, σε μικρές εταιρίες αυτό είναι μάλλον απίθανο αλλά σε μεγαλύτερες που στην πρόσληψη παίρνουν μέρος διάφορα τμήματα όλα είναι πιθανά

Link to comment
Share on other sites

Ιδου ο ιδανικος Εργοδοτης !

ΖΗΤΕΙΤΑΙ IT Manager

30-35 ετών με γνώσεις Windows 2003 Server, Active Directory, MS Exchange

Server, Isa Server, TCP/IP network υποδομές, MS-SQL Server 2000-2005, Web

Designinig

Και αμα εισαι  Sun Certified, με  CompTIA Server+ εχεις και δωρεαν φαγητο το μεσημερι....

αντε, να μην αρχισω παλι. Καλημερα σας συναδελφοι.

Link to comment
Share on other sites

Ιδου ο ιδανικος Εργοδοτης !

ΖΗΤΕΙΤΑΙ IT Manager 30-35 ετών με γνώσεις Windows 2003 Server, Active Directory, MS Exchange Server, Isa Server, TCP/IP network υποδομές, MS-SQL Server 2000-2005, Web Designinig

Και αμα εισαι  Sun Certified, με  CompTIA Server+ εχεις και δωρεαν φαγητο το μεσημερι....
αντε, να μην αρχισω παλι. Καλημερα σας συναδελφοι.

Δυστυχώς την έχασα την θέση, και μεγαλύτερος είμαι και το web design δεν είναι το δυνατό μου σημείο. Άσε που ξέρω και απο WS 2008 και δεν θα με θέλει.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, την διάβασα με κομμένη την ανάσα (και με στομαχόπονο απο τα γέλια που έκανα με τις αγγελίες..!!![:D] )

Παιδιά, μιλώντας για την Ψαροκώσταινα.. αλήθεια.. έχει κάποιος απο εσάς εμπειρία απο εργασία στο εξωτερικό ??

Είναι αλήθεια τόσο καλύτερα?.. πολλά ακούω, αλλά προσωπική εμπειρία (απο κάποιον γνωστό έστω..) δεν είχα ποτέ..

Εσείς?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, την διάβασα με κομμένη την ανάσα (και με στομαχόπονο απο τα γέλια που έκανα με τις αγγελίες..!!![:D] )

Παιδιά, μιλώντας για την Ψαροκώσταινα.. αλήθεια.. έχει κάποιος απο εσάς εμπειρία απο εργασία στο εξωτερικό ??

Είναι αλήθεια τόσο καλύτερα?.. πολλά ακούω, αλλά προσωπική εμπειρία (απο κάποιον γνωστό έστω..) δεν είχα ποτέ..

Εσείς?

 

 

 

 

 

Δούλευα και ζούσα στην Αγγλία 8 χρόνια. Είναι εντελώς διαφορετική η αντιμετώπιση στο εξωτερικό. Οι μισθοί είναι πολύ καλοί και οι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία στο IT Department. Υπάρχει σεβασμός!  Η αλήθεια είναι η επιστροφή στην μητέρα πατρίδα ήταν ένα μεγάλο πολιτισμικό σοκ από όλες τις πλευρές της καθημερινότητας και πόσο μάλλον στον επαγγελματικό τομέα. Ήμουν όμως (και είμαι) τυχερή γιατί εργάζομαι σε μία πολύ καλή εταιρεία με εξαιρετικό περιβάλλον.

 

Παρόλα αυτά, δεν θα ξεχάσω ένα από τα πρώτα ραντεβού που πήγα (αφού επέστρεψα πέρυσι) μαζί με ένα συνάδελφο μου. Επισκεφθήκαμε ένα IT Manager μιας εταιρείας. Φτάνουμε στο κτίριο, μπαίνουμε στο meeting room και μετά από 5 λεπτά ήρθε και ο κύριος.  Το meeting κράτησε 20 λεπτά ... δεν με κοίταξε ούτε 1 φορά...ένιωσα ότι δεν υπάρχω, ήταν πολύ άσχημο συναίσθημα γιατί φυσικά είχα συνηθίσει διαφορετικά στην Αγγλία όπου υπάρχουν πολλές γυναίκες στο IT και δεν σε κοιτάνε περίεργα. Καθώς φεύγαμε μου έδωσε το χέρι του και κατά τη διάρκεια της "χειραψίας" κοιτούσε το συνάδελφό μου… όχι εμένα ...no comments!

 

Δυστυχώς ο αγαπητός συνάδελφος έβγαλε από μόνος του το συμπέρασμα ότι είχα πάει (εγώ η γυναίκα) σε ένα τεχνικό meeting κατά λάθος και απλά μάλλον έκανα τη γλάστρα... Ούτε καν μπήκε στο κόπο να αναρωτηθεί... Γενικά έρχομαι αντιμέτωπη με περίεργα βλέμματα …  αλλά τώρα πια αρχίζω να συνηθίζω και να δεν με επηρεάζει.  Πάντως στην Αγγλία στα IT departments ένα μεγάλο ποσοστό του εργαζόμενου δυναμικού είναι γυναίκες, σε αντίθεση με τα ελληνικά δεδομένα.

 

Να σας πω επίσης ότι ο μέσος μισθός για ένα Administrator (AD, EX etc) είναι 28.000 λίρες το χρόνο (εκτός Λονδίνου!), δηλαδή 30.000 περίπου ευρώ το χρόνο μικτά δηλαδή 2.500 ευρώ το μήνα μικτά.

 

Αν με ρωτήσετε τώρα γιατί γύρισα πίσω αφού επαγγελματικά στην Αγγλία ήταν όλα φοβερά, θα σας πω ότι … there is more to life than work  [:D] και ότι εκεί που έμενα έβρεχε 320 ημέρες το χρόνο!

 

Link to comment
Share on other sites

Μπα... τα προηγούμενα χρόνια που ήμουνα υπάλληλος, αρκετές φορές μετάνιωνα που είχα γυρίσει από το εξωτερικό ... άστα ....

Ειδες πως γυρναει η μπαλα? Τωρα εισαι "τ αφεντικο". Και νοσταλγεις που σουνα υπαλληλος που γυρισες απο το εξωτερικο...[:)]

Για ολα υπαρχει ενα αντιτιμο σ αυτη την ..{βαλτε χαρακτηρισμο εδω}.. ζωη. Αν κυνηγησεις καριερα πχ, σιγουρα θα πετυχεις, αφηνοντας  , ανποφευκτα κατι αλλο πισω. Το τι θα ναι αυτο , εξαρταται απο το τι θα διαλεξεις και ειναι αποκλειστικα υποκειμενικο.

Αν κυνηγησεις "λεφτα" , αποκλειεται να μην τα βρεις. Ομως και παλι κατι θα πρεπει να  "αφησεις" στο "ταμειο".

Δεν ξερω αν εγινα κατανοητος? Φερ ειπειν,  η "επιτυχια" για μενα κυμαινεται στην ισορροπια  των παρακατω :

1. Στο κατα ποσο ειμαι τεχνολογικα καταρτισμενος για να ειμαι  αναμεσα στους "ικανους" και ει δυνατον στους  "περιζητητους" στο επαγγελμα μου ουτως ωστε  να υπαρχει  ο επιθυμητος μισθος καθε μηνα

2. Στο κατα ποσο με θυμαται η γυναίκα μου , τα παιδια μου, η μανα μου , οι φιλοι μου, και στο ποιο επιπεδο επαφης εχω στην συγκεκριμενη χρονικη περιοδο.

 

 

Στην Αγγλια ειχα μια λαμπροτατη καριερα και  το forecast ηταν εξαιρετικα αισιοδοξο και σε απολαβες μα και σε "θεση".

Στην ελλαδα ερωτευτηκα παντρευτηκα και εκανα 2  εξαιρετικα ερωτευσιμα παιδακια (μμμμμναι, ειμαι καμμενος χαζομπαμπας εγω!).

Περισσοτερες αναλυσεις στην επομενη ... συνεδρια μας.....

 

Link to comment
Share on other sites

 

Δούλευα και ζούσα στην Αγγλία 8 χρόνια. Είναι εντελώς διαφορετική η αντιμετώπιση στο εξωτερικό. Οι μισθοί είναι πολύ καλοί και οι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία στο IT Department. Υπάρχει σεβασμός!  Η αλήθεια είναι η επιστροφή στην μητέρα πατρίδα ήταν ένα μεγάλο πολιτισμικό σοκ από όλες τις πλευρές της καθημερινότητας και πόσο μάλλον στον επαγγελματικό τομέα. Ήμουν όμως (και είμαι) τυχερή γιατί εργάζομαι σε μία πολύ καλή εταιρεία με εξαιρετικό περιβάλλον.

 

...

 

Να σας πω επίσης ότι ο μέσος μισθός για ένα Administrator (AD, EX etc) είναι 28.000 λίρες το χρόνο (εκτός Λονδίνου!), δηλαδή 30.000 περίπου ευρώ το χρόνο μικτά δηλαδή 2.500 ευρώ το μήνα μικτά.

 

Αν με ρωτήσετε τώρα γιατί γύρισα πίσω αφού επαγγελματικά στην Αγγλία ήταν όλα φοβερά, θα σας πω ότι … there is more to life than work  [:D] και ότι εκεί που έμενα έβρεχε 320 ημέρες το χρόνο!

 

2.500€ μικτά το μήνα χαρακτηρίζονται "πολύ καλός" μισθός? Άσε που κανονικά το 30.000 πρέπει να το διαιρέσεις με 13 λόγω δώρων χριστουγέννων-πάσχα άρα μιλάμε για 2.300€ μικτά το μήνα...πόσα έδινες για ασφάλιση-εφορία το μήνα?

 

Link to comment
Share on other sites

 

Δούλευα και ζούσα στην Αγγλία 8 χρόνια. Είναι εντελώς διαφορετική η αντιμετώπιση στο εξωτερικό. Οι μισθοί είναι πολύ καλοί και οι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία στο IT Department. Υπάρχει σεβασμός!  Η αλήθεια είναι η επιστροφή στην μητέρα πατρίδα ήταν ένα μεγάλο πολιτισμικό σοκ από όλες τις πλευρές της καθημερινότητας και πόσο μάλλον στον επαγγελματικό τομέα. Ήμουν όμως (και είμαι) τυχερή γιατί εργάζομαι σε μία πολύ καλή εταιρεία με εξαιρετικό περιβάλλον.

 

...

 

Να σας πω επίσης ότι ο μέσος μισθός για ένα Administrator (AD, EX etc) είναι 28.000 λίρες το χρόνο (εκτός Λονδίνου!), δηλαδή 30.000 περίπου ευρώ το χρόνο μικτά δηλαδή 2.500 ευρώ το μήνα μικτά.

 

Αν με ρωτήσετε τώρα γιατί γύρισα πίσω αφού επαγγελματικά στην Αγγλία ήταν όλα φοβερά, θα σας πω ότι … there is more to life than work  [:D] και ότι εκεί που έμενα έβρεχε 320 ημέρες το χρόνο!

 

2.500€ μικτά το μήνα χαρακτηρίζονται "πολύ καλός" μισθός? Άσε που κανονικά το 30.000 πρέπει να το διαιρέσεις με 13 λόγω δώρων χριστουγέννων-πάσχα άρα μιλάμε για 2.300€ μικτά το μήνα...πόσα έδινες για ασφάλιση-εφορία το μήνα?

 

Καταρχάς τώρα πια η ισοτιμία είναι διαφορετική ... Τότε 28.000 λίρες ήταν 38.000 ευρώ και όχι 30 όπως σήμερα.

 

 

Είπα.... ο μέσος όρος ... χωρίς certifications και χωρίς πτυχίο, εκτός Λονδίνου (πολύ σημαντικό) και μόνο με experience! 

 

Εγώ έδινα περίπου 520 λίρες το μήνα tax.

 

Το ενοίκιο μου ήταν 300 λίρες ... Σε αυτό βάλε και 15 λίρες για Internet και 40 για cable tv άντε και 300 το μήνα για supermarket! ... Δουλεύοντας μόνη μου στην  Αγγλία, ενοικίασα σπίτι, επίπλωσα ολόκληρο σπίτι (σαλόνι, ψυγείο, πλυντήριο, στεγνωτήριο, κρεββάτι, ηλεκτρικές συσκευές κλπ κλπ), έτρωγα έξω το μεσιμέρι κάθε μέρα, αγόρασα ένα καλό αυτοκίνητο και πήγαινα σινεμά σε gold class 3 φορές το μήνα.

 

Με τους φορους που έδινα τουλάχιστον το αμάξι μου δεν έπεσε ποτέ σε λακούβα, σε δημόσιες υπηρεσίες δεν πήγα ποτέ γιατί μπορούσα να κάνω τα πάντα μέσω Internet και 2 φορές που χρειάστηκε να πάω νοσοκομείο δεν περίμενα πάνω από 15 λεπτά.

 

Επίσης να τονίσω ότι 5 ακριβώς είχα φύγει από το γραφείο! Εκτός από 2-3 φορές που έτυχε κάτι...

 

 

Πες μου ειλικρινά ... πόσους Έλληνες ξέρεις που εργάζονται εδώ και μπορούν να πουν ή να κάνουν το ίδιο;

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Καλυτερα να μετανοιωνεις για κατι που εκανες, παρα για κατι που δεν εκανες. Η Ζωη ( οποια κι αν ειναι αυτη) ειναι μικρη.Η αδερφη της, ομως , ενηλικη [;)]

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...