Jump to content

Περί Εκχώρησης Υπηρεσιών.Εξελίξεις σε Επιχειρείν, Εργασιακά.


outis
 Share

Recommended Posts

 

v\:* {behavior:url(#default#VML);}

o\:* {behavior:url(#default#VML);}

w\:* {behavior:url(#default#VML);}

.shape {behavior:url(#default#VML);}

 

 

Πριν από

λίγες ημέρες και επί τη αφορμή της αποχωρήσεως μου από την Ελλάδα, ευχαρίστησα

τον Κλαδάκη για την έως τώρα φιλία και συμπαράσταση του, με ένα ιδιαιτέρως

μακροσκελές μήνυμα.

 

Το μήνυμα αυτό δεν επεκτάθηκε τόσο επί προσωπικού χαρακτήρα (εταιρεία,θέση,

καθήκοντα κλπ) όσο επί γενικών τάσεων και εξελίξεων που διακρίνονται στον

ορίζοντα του επιχειρείν και της τεχνολογίας και με μόνο κίνητρο το καθαρό

ενδιαφέρον προς τους υπόλοιπους "δεσμώτες του σπηλαίου", προτρέποντας

τον, αν το θεωρούσε χρήσιμο, να το προωθήσει προς πάσαν ενδιαφερόμενο.

 

Κάθε Ον που ξεφεύγει από τα "δεσμά" του και "αντικρίζει"

έστω και ελάχιστα τον "Ήλιο" έχει την ιερά υποχρέωση να επιστρέψει

και να ενημερώσει τους υπόλοιπους "δέσμιους", ασχέτως αν τελικά δεν

γίνει κατανοητός...

 

Οι εξελίξεις αναμένονται κατακλυσμιαίες και ασχέτως από το αν τελικά ανατραπούν

η όχι, καλό θα ήταν να μας βρουν προετοιμασμένους.

 

 

 

Αν και μετέφερα ένα κλάσμα μόνο των όσων εισέπραξα αυτές τις λίγες ημέρες που

είμαι στο εξωτερικό, το μήνυμα θεωρήθηκε αρκετά ενδιαφέρον ώστε ο Αθανάσιος μου

αντιπρότεινε να το δημοσιεύσω , και αυτός είναι και ο λόγος που το βλέπετε

αναρτημένο (και εμπλουτισμένο) και όχι διότι επεδίωκα κάτι άλλο.

 

Ίσα ίσα που μπορεί να βρω και τον μπελά μου μιας και οι "δεσμώτες"

κατά τον αλληγορικό Μύθος, δεν φημίζονται δια την κατανόηση τους...και ο Μύθος

σπανίως δεν επιβεβαιώνεται!

 

Παρόλα αυτά, αν έστω κι ένας από εμάς βρει το άρθρο χρήσιμο, τότε πραγματικά η

προσπάθεια θα αξίζει τον κόπο.

 

 

 

Και αν αναρωτιέστε, τι είδα επιτέλους και τι ήταν αυτό που με έβαλε σε σκέψεις,

ε διαβάστε το άρθρο μέχρι τέλους. Προσπάθησα να το γράψω όσο πιο απλά μπορούσα.

 

 

 

 

Πριν ξεκινήσω, ίσως δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το άρθρο ξεφεύγει από τα

αναμενόμενα πλαίσια της τεχνολογίας. Θα πρέπει να γνωρίζετε όμως ότι αυτό είναι

αναγκαίο για την αρτιότερη περιγραφή η...προβολή...ενός προβλήματος διότι τα

πράγματα είναι πάντοτε αλληλένδετα και πολλές φορές το αίτιο ενός προβλήματος

εστιάζεται σε άλλο επίπεδο από αυτό που συζητάμε. Η σφαιρική θεώρηση είναι

απαραίτητη για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος. Επίσης τα πράγματα μπορεί να

μην είναι και τόσο αυτονόητα όσο φαίνονται, άρα δεν γράφω αυτά που γράφω απλά

και μόνο για να αναλύσω πως μπορεί να λειτουργήσει μία εταιρεία αλλά για να

δείξω ότι είναι μάλλον αναπόφευκτα!

 

Μείνετε ως το τέλος, και ελπίζω να αποζημιωθείτε...

 

 

 

 

 

1η Εισαγωγή,

 

 

 

Μπήκα με την ΕΣΣΟ του Ιουλίου σε Delivery Center του εξωτερικού σαν IT

Specialist. Από την πρώτη στιγμή της αποδοχής της πρότασης του εργοδότη και

πριν ακόμα φτάσω εκεί, μου έστειλαν αρκετό ενημερωτικό υλικό με την

"ευγενική" προτροπή του εμπιστευτικού υλικού (άρα και χρήσιμου να

διαβαστεί...). Σχεδόν κατάλαβα τι θα επακολουθούσε...

 

Ο χώρος εργασίας φιλοξενεί προς το παρρόν 3500 εργαζόμενους, συν άλλους 1000

στο σύντομο μέλλον !. Κάθε φουρνιά νεοπροσληφθέντων αφορά περίπου 70 νοματέους,

και οι οποίοι δεν είναι δυνατόν να εκπαιδευθούν μεμονωμένα, εξ' ου και η

"ΕΣΣΟ".

 

Ξεκινώντας, απαιτείται από τους εργαζόμενους να περάσουν από μία φαινομενικά

βαρετή αλλά φοβερά χρήσιμη εκπαίδευση ξεκινώντας από μία πρώτη γνωριμία με την

εταιρεία, την δομή της, τα προϊόντα της, τους πελάτες που θα συναντήσει, το

τρόπο χειρισμού πληροφοριών και απορρήτων (πολλή προσοχή...), επαγγελματική

ηθική, τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων (διαπροσωπικών, τεχνικών, επαγγελματικών

κλπ), βασικά ITIL, τον τρόπο συνεργασίας και εν ολίγοις τον τρόπο λειτουργίας

της αγοράς.

 

Εκεί αναλύθηκε και το περίφημο TPS (Toyota Production System), σταθμός για όλες

τις πολυεθνικές που σέβονται τον εαυτό τους (αν και οικείο σε όσους έχουν

διαβάσει έστω και λίγο Αριστοτέλη...το αίτιο του αιτίου, το αιτιατό, ο αίτιο

κλπ κλπ )

 

 

 

Μερικοί "εξυπνάκηδες" ίσως σχολιάσουν έστω και ψιθυριστά ότι αυτή η

εκπαίδευση λέγεται πλύση εγκεφάλου...και ότι οι μεγάλες εταιρείες του

"κεφαλαίου" και των "εργοδοτών" τάχατες επιβάλλουν τις

ιδέες τους και τα πρότυπα τους στους κακόμοιρους τους εργαζόμενους καθιστώντας

τους πειθήνια και απλώς άβουλα όντα-πρόβατα για να τους εξουσιάζουν και κάτι

άλλες...ανοησίες επιπέδου Λιακόπουλου που δεν μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω για

λόγους κοσμιότητας.

 

Η απάντηση είναι πολύ απλή:

 

Μία πολυεθνική εταιρεία 425.000 μελών παγκοσμίως με 100 δις $ κύκλο εργασιών,

δεν μπορεί να επιτρέπει στον κάθε εργαζόμενο να κάνει ότι αυτός επιθυμεί(έστω

και καλοπροαίρετα) η να ανακαλύπτει ξανά τον τροχό. Είναι λόγοι τάξεως, αποδοτικότητας

και παραγωγικότητας (τουλάχιστον ), που επιβάλουν την κατανόηση και τήρηση

κανόνων και διαδικασιών χρήσιμες για την καθημερινή εργασία. Οι διαδικασίες

έχουν δημιουργηθεί ανά τις δεκαετίες λειτουργίας της εταιρείας και μόνο χρήσιμο

η τήρηση τους, χρησιμότερος δε ο εμπλουτισμός τους ! Το να προτείνεις δηλαδή

κάτι καινούργιο η απλά μία βελτίωση σε μία διαδικασία, δεν είναι μόνο δικαίωμα

σου, αλλά και υποχρέωση!

 

Άρα

καταρρέει και ο μύθος της άβουλης μαριονέτας. Για το άλλο, το ότι όλα είναι

δήθεν απρόσωπα θα είχα να σας πω πολλά, απλά είναι εκτός θέματος. Κρατήστε όμως

ότι δεν ισχύει.

 

 Αυτά

που θα διαβάσετε λοιπόν δεν είναι προϊόν πλύσης εγκεφάλου η έστω επιθυμίας των

πολυεθνικών να οδηγήσουν η έστω να επηρεάσουν τις εξελίξεις προς μία

συγκεκριμένη κατεύθυνση.

 

Πρόκειται

λοιπόν για μία εδραιωμένη μπίζνα λόγω ωρίμανσης της αγοράς και τεχνολογικών

εξελίξεων που τώρα πια καθιστούν ικανή την εφαρμογή της, και που αποδίδει

αρκετά δις δολάρια ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ και όχι τάχατες για έναν στόχο του

"κεφαλαίου", μάρκετινγκ, προσωρινή μόδα, η ότι άλλο θα σχολιάσουν οι

γνωστοί-άγνωστοι εφησυχαστές,( μονόφθαλμοι και κοντόφθαλμοι ), που απλά

απορρίπτουν χωρίς να αναρωτιόνται η έστω εξετάσουν τα δεδομένα και την

πραγματικότητα.

 

Αν αυτή η μπίζνα δεν απέδιδε, πολύ απλά θα είχε εγκαταλειφθεί για να μην πω ότι

δεν θα είχε ξεκινήσει καν...Αντιθέτως, όχι μόνο εφαρμόζεται αλλά και

εξαπλώνεται επιταχυνόμενη θα λέγαμε, σαν την μεγάλη έκρηξη...

 

Τυχαίνει να θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά σκληρό καρύδι με ουκ ολίγα

"αντισώματα", αλλά ποτέ δεν ξέρεις...Εσείς θα κρίνετε.

 

 

 

Εισαγωγή,

 

Για τους μη γνωρίζοντες, η έννοιες Data center και Delivery Center είναι

διακριτές και συγκεκριμένες.

 

Data Center, σημαίνει απλά ένα σημείο επεξεργασίας και φύλαξης

δεδομένων, μία συστοιχία υπολογιστών-δικτύων-αποθηκευτικών μέσων-UPS και τίποτα

περισσότερο. Τα Data Centers φιλοξενούν ολίγους η σχεδόν καθόλου ανθρώπους,

διότι διαθέτουν μεγάλο βαθμό αυτοματοποίησης. Πιο απλά είναι το σημείο της

πληροφορίας με μπόλικο σίδερο (μα πολύ σίδερο!).

 

Αντιθέτως

ένα Delivery Center είναι εντελώς το αντίθετο. Περιέχει τους ανθρώπους

που χειρίζονται τα Data Centers. Αυτονόητα προκύπτει και η έννοια Delivery,

παραδίδει υπηρεσίες

προφανώς.

 

Αυτό που

κάνει ένα Delivery Center, δεν είναι τίποτα άλλο από το να υποστηρίζει,

απομακρυσμένα, μία πληροφοριακή υποδομή-Data Center, είτε αυτή βρίσκεται εντός

των εγκαταστάσεων του πελάτη ( αν ο πελάτης έχει εκχωρήσει τις υπηρεσίες ΙΤ,

αλλά έχει κρατήσει τοπικά το Data Center η Private Cloud του ), είτε σε άλλο

απόμακρο χώρο, πχ ο πελάτης ενοικιάζει υπηρεσίες SaaS, PaaS, IaaS από ένα

πάροχο υπηρεσιών Data Centers.

 

Αυτό που έχει σημασία να κατανοηθεί είναι η γεωγραφική και λειτουργική

διακριτότητα, πελάτη-δεδομένων-υποστήριξης.

 

Γεωγραφική διάκριση,

 

διότι αλλού βρίσκεται ο πελάτης, αλλού τα δεδομένα του και αλλού η ομάδα

υποστήριξης.

 

Λειτουργική διάκριση,

 

Ο μεν πελάτης είναι αυτός που παράγει ΔΕΔΟΜΕΝΑ,

 

το δε Data Center είναι αυτό που αποθηκεύει αυτά τα δεδομένα,

ΠΑΡΕΧΩΝΤΑΣ υπηρεσίες φιλοξενίας και διακίνησης δεδομένων, χρεώνοντας

δηλαδή χωρητικότητες, ταχύτητες, ενέργεια και σίδερο ( μα πολύ σίδερο!!! ),

 

και το Delivery Center είναι αυτό που διαχειρίζεται τα παραπάνω δεδομένα,

ΠΑΡΕΧΩΝΤΑΣ υπηρεσίες διαχείρισης και χρεώνοντας ανθρωποώρες.

 

Τα μοντέλα χρέωσης ποικίλουν, καθιστώντας τα ευέλικτα και προσαρμόσιμα στα

μέτρα και τις απαιτήσεις κάθε πελάτη.

 

Πολύπλοκο ;

Συνηθίστε το !

 

 Συνοψίζοντας

έως εδώ, για όσους δεν έχουν ακόμα καταλάβει, αυτό που κάνουμε αφορά την

υποστήριξη Outsourced (εκχωρημένων) υποδομών σε όλο το φάσμα των

επαγγελματικών υπηρεσιών ΙΤ, αναγνώριση και αντίληψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων

του πελάτη, σχεδίαση αυτών των απαιτήσεων, παρουσίαση της λύσης στον πελάτη (με

απομακρυσμένη επικοινωνία προφανώς) υλοποίηση αυτών των απαιτήσεων και φυσικά

καθημερινή υποστήριξη, διαθέτοντας μία στρατιά επαγγελματιών από δικτυάδες,

μέχρι Project Managers, Service Management managers κλπ κλπ με πάνω από εκατό

(!!!) διαφορετικές ομάδες γνωστικού αντικειμένου.

 

Πολλοί πελάτες έχουν και προνομιακή σχέση με το προσωπικό υποστήριξης, μπορούν

να μας βρουν και μέσω εταιρικής άμεσης αλληλογραφίας (instant messaging), σαν

να ανήκαμε στην εταιρεία τους, άρα η σχέση μας είναι καθημερινή και κάτι

παραπάνω από άμεση...

 

Επίσης, το συγκεκριμένο Delivery Center, θεωρείται σαν ένα από τα κορυφαία της

συγκεκριμένης εταιρείας, και από τα λίγα με παγκόσμια κάλυψη πελατών εξ' ου και

διαρκώς ενισχυόμενο.

 

Άρα ο

πελάτης δεν χάνει καμία άνεση ως προς τον χειρισμό της υποδομής του, σε σχέση

με την πρότερη καστάσταση (πριν εκχωρήσει το Datacenter και το προσωπικό

υποστήριξης), παρά τους όσους μύθους θα έχετε ακούσει για το outsourcing...

 

"Μα

φυσικά, εφ' όσον παρέχετε τέτοιες υπηρεσίες, δεν θα μπορούσες να έλεγες κάτι

άλλο...". Μάλλον δεν έχετε και άδικο αν αναρωτιέστε...

 

 

 

 

 

Κυρίως

Θέμα, Αίτια Εκχώρησης

Υπηρεσιών-Outsourcing.

 

Επιτρέψτε μου να αναλύσω λίγο παραπάνω το θέμα της δομής της δουλειάς και των

εξελίξεων των υποθέσεων της πληροφορικής παγκοσμίως (και κάποια στιγμή και

στην Ελλάδα), ίσως φανεί χρήσιμο παρά το το είμαι βέβαιος ότι τα

περισσότερα από αυτά θα τα γνωρίζετε.

 

Πάντοτε κάθε

βήμα η εξέλιξη οφείλεται σε μία σειρά από αίτια, άλλα εν παραλλήλω και άλλα

συγκρουόμενα. Όπως έχει δείξει η ιστορία, καμία μα καμία εξέλιξη δεν είναι

τεχνητή, αλλά αυθεντική και καθαρά προϊόν των εξελίξεων και ζυμώσεων που

συνέβησαν σε εκείνη την εποχή η εκείνο τον στίβο...πχ άνοδος και πτώση των

παγκοσμίων δυνάμεων και πολιτισμών...όλοι οι λόγοι έχουν διερευνηθεί και

εξηγηθεί και αρκεί κάποιος να τους διερευνήσει...Αν τα πάντα δεν ήταν λογικά

και ερμηνεύσιμα, τότε δεν θα είχε καμία αξία η μελέτη της ιστορίας, διότι δεν

θα είχαν αξία τα συμπεράσματα της.

 

Για τους λάτρεις της συνομοσιολογίας και των μυστικών εταιρειών, έχω να πω μόνο

καλά ξενύχτια (η καλά ξυπνητούρια) όταν θα προβάλλεται ο Λιακό...

 

Παραθέτω τα

διάφορα αίτια, με σειρά αντίστροφη, από τα επιφανειακά προς τα ενδότερα;

 

 

·  

1ο Επιφανειακό Αίτιο, Επιχειρείν-Επιχειρηματικές απαιτήσεις.

 

Οι εξελίξεις

στην πληροφορική και η μεγάλη στροφή που παρατηρείται προς το Σύννεφο, τα

"διαβολεμένα" Datacenters και Delivery centers, τα on line συστήματα

και ότι άλλο σκέφτεστε, δεν είναι κάτι που πρέπει να εκληφθεί έτσι επιπόλαια ως

μία απλή κίνηση η μόδα κάποιων εγκεφάλων, ως η επόμενη κομπίνα κλπ κλπ (όπως

ίσως θα πιστεύετε για την παγκόσμια κρίση, ότι μάλλον και αυτή είναι τεχνητή

...) αλλά ούτε καν ως μία αυτόνομη κίνηση της Πληροφορικής. Σχετίζεται

και συνδέεται με άλλους κύκλους και κυρίως με αυτόν του επιχειρείν.

 

Αναφέρομαι καθαρά σε επιχειρηματικές απαιτήσεις και δευτερευόντως σε

τεχνολογικές εξελίξεις. Οι τεχνολογικές εξελίξεις (Cloud κλπ) απλά λειτουργούν

σαν τον καταλύτη σε μία χημική αντίδραση, η ακόμα χειρότερα, τον πυροκροτητή...

 

 

·  

Τεχνολογικές Εξελίξεις.

 

Η συνεχής

και αυτόματη βελτίωση του προτύπου η μοντέλου λειτουργίας των επιχειρήσεων σε

συνδυασμό με τις επικρατούσες συνθήκες ωρίμανσης της τεχνολογίας έχει

οδηγήσει τις επιχειρήσεις εδώ και αρκετά χρόνια στην λύση της εκχώρησης

διάφορων τομέων λειτουργίας των επιχειρήσεων σε άλλες επιχειρήσεις

δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό δίκτυο αλληλεπίδρασης, αυξάνοντας τις

οικονομικές σχέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων και μοιράζοντας καλλίτερα την πίτα

της αγοράς (όσο περισσότερες επιχειρήσεις, τόσος περισσότερος ανταγωνισμός και

τόσες περισσότερες ευκαιρίες, θεωρητικά για όλους, επιχειρηματίες και

εργαζόμενους, μετά το σημείο ισορροπίας της αγοράς φυσικά...). Σαν

τεχνολογικό αίτιο ωρίμανσης (καταλύτης-πυροκροτητής) στην προκείμενη περίπτωση

είναι οι δύο κατηγορίες της πληροφορικής, η ισχυροποίηση των γραμμών

επικοινωνιών και το Virtualisation.

 

 

·  

2ο Βαθύτερο Αίτιο, Στροφή στην εξειδίκευση.

 

Αυτές οι

απαιτήσεις οφείλονται στην επιθυμία της συνεχής βελτίωσης του επιχειρηματικού

μοντέλου το οποίο με την σειρά του βελτιώνεται αυτόματα, στην πράξη,

"συν τω χρόνο".

 

Τι εννοώ στην πράξη ;

 

Πχ Οι Έλληνες Εργολάβοι παλιά συνήθιζαν να έχουν τα δικά τους συνεργεία, δηλαδή

να έχουν τον δικό τους υδραυλικό, ηλεκτρολόγο κλπ.

 

Στα μέσα του

'90 όταν η δραστηριότητα της οικοδομής αυξήθηκε ραγδαία (άρα και ο

ανταγωνισμός...) και από εκεί που έχτιζαν μία πολυκατοικία το εξάμηνο και

αν...τώρα έπρεπε να κάνουν πέντε, άρα και οι μέθοδοι τους τότε πραγματικά

δοκιμάστηκαν, προέκυψαν και τα ανάλογα συμπεράσματα, και άρχισαν να φαίνονται

οι διαφορές.

 

Οι εργολάβοι κατάλαβαν ότι τελικά δεν είναι καθόλου αποδοτικό το να έχουν

δικά τους συνεργεία, αλλά να τα καλούν όταν τα χρειάζονται, και τα

αποδέσμευσαν...

 

Τι θέλω να

πω με αυτό ;

 

Ότι οι Έλληνες Εργολάβοι δεν πήγαν ποτέ Πανεπιστήμιο, ούτε διάβασαν ποτέ το

Forbes ούτε συμμετείχαν σε συνεδρίες της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ για να παίρνουν

κατευθύνσεις!!!

 

Απλά, το

ανεξάρτητο μοντέλο φάνηκε στην πράξη ότι δεν είναι τόσο αποδοτικό σε σχέση με

αυτό της εκχώρησης!!!

 

Παρομοίως,

 

Αν

παραδειγματιστούμε από την λειτουργία μίας πχ, κλωστοϋφαντουργικής επιχείρησης,

ένας υπάλληλος ΙΤ, μία υπάλληλος τμήματος προσωπικού, ένας λογιστής, ένας

συντηρητής του κτηρίου(πχ ηλεκτρολόγος), ένας υπάλληλος ασφαλείας και μία

καθαρίστρια, θεωρούνται (και πολύ σωστά κατά την γνώμη μου) ότι όχι μόνο

δεν παράγουν αλλά ότι αποτελούν ένα "αναγκαίο κακό", με

λίγα λόγια ότι αποτελούν βάρος για την επιχείρηση αυτήν, η οποία μέχρι

τώρα δεν μπορούσε να τους "ξεφορτωθεί" (διότι δεν είχαν ωριμάσει

ακόμα οι αναφερόμενες αιτίες) και αναγκαστικά τους είχε στο μισθολόγιο της, με

ότι αυτό συνεπάγεται, εργοδοτικές εισφορές(απαράδεκτο επιπλέον κόστος...), άδειες(υπολειτουργία),

ασθένειες(ξαφνική απουσία...), κακή επαγγελματική συμπεριφορά ("τα έχω όλα

στο μυαλό μου και άμα με διώξουν δεν μολογάω τίποτα")...κλπ κλπ.

 

Ξαφνικά η

συγκεκριμένη κλωστοϋφαντουργική επιχείρηση αποφασίζει να συνάψει συμβόλαια

εκχώρησης όσων τομέων δεν θεωρεί ότι ακολουθούν την ίδια καθεαυτή της φύση που

είναι η παραγωγή και προώθηση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και μόνον.

Εκχωρεί το λογιστήριο της σε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών λογιστηρίου, το

τμήμα προσωπικού σε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών προσωπικού, την συντήρηση

της σε μία εταιρεία παροχής συντήρησης εγκαταστάσεων, τον έλεγχο των

εγκαταστάσεων της σε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, την καθαριότητα

της σε ένα συνεργείο καθαρισμού και τέλος την υποδομή πληροφορικής της σε μία

εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληροφορικής.

 

Τι

εκχωρείται ; 

 

Οτιδήποτε

δεν συνάδει με την φύση της επιχείρησης.

 

Ο σκοπός

 

Επικέντρωση-εξειδίκευση μιας επιχείρησης σε όσο το

δυνατόν λιγότερους τομείς και ο εναρμονισμός της με την φύση της

εταιρείας, την αυτή καθ' εαυτή λειτουργία της, η αλλιώς το αίτιο ίδρυσης

της,

 

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι συνήθως μία επιχείρηση που αρχίζει να εκχωρεί τα

διάφορα τμήματα της, κρατάει συνήθως το τμήματα έρευνας &

ανάπτυξης-παραγωγής-μάρκετινγκ αν και από εταιρεία σε εταιρεία αυτό

διαφοροποιείται.

 

 

 

·  

3ο Βαθύτερο Αίτιο, Κατάκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος.

 

Η επιθυμία

βελτίωσης του επιχειρηματικού μοντέλου, και στροφής του στην εξειδίκευση, έχει

με την σειρά του σαν κύριο αίτιο την αύξηση της παραγωγικότητας και

ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και όχι την επιπόλαιη και παραπλανητική

εξήγηση της δήθεν μείωσης κόστους των "κακών και κακομοίρικων

αφεντικών" που κοιτάνε τι άλλο ; μα να πάρουν το ψωμί των "φτωχών

πλην τίμιων...εργαζόμενων"...που αν μη τι άλλο "καλούνται να

αντιδράσουν δυναμικά και αποφασιστικά."...

 

Η μείωση εξόδων είναι απλά ένα παράπλευρο και φυσικά ευπρόσδεκτο

αποτέλεσμα, αλλά όχι αυτοσκοπός!

 

Η εξήγηση της μείωσης κόστους σαν αίτιο εκχώρησης υπηρεσιών είναι κατά την

γνώμη μου :

 

Επιπόλαιη,

 

διότι

κανένας σοβαρός επιχειρηματίας δεν "επενδύει" στην μείωσης κόστους,

διότι γνωρίζει πως αν δεν αναπτύξει την επιχείρηση του και δεν φέρει φρέσκο

χρήμα στα ταμεία της, αυτή θα πάει στον πάτο και αυτός πιθανώς στην

φυλακή...βεβαίως δεν συγχέουμε το "συμμάζεμα" και

"νοικοκύρεμα" των επιχειρήσεων με το "κερδοσκοπικό στύψιμο"

των εργαζομένων λόγω ανικανότητας η παλιανθρωπιάς μερικών επιχειρηματιών, αλλά

αυτοί πολύ απλά δεν είναι ο κανόνας ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ (και λίαν συντόμως και στην

Ελλάδα).

 

Παραπλανητική,

 

 διότι

η λανθασμένη αντίληψη και ερμηνεία του περιβάλλοντος, των αιτιών και νόμων που

το διέπουν προκαλεί με την σειρά του παρενέργειες προ πάντως σε εμάς τους

ίδιους, πχ λανθασμένοι στόχοι, κινήσεις και επιλογές.

 

Κάθε

επιχειρηματίας αναγνωρίζει ότι πρέπει να κατακτήσει το περίφημο "ανταγωνιστικό

πλεονέκτημα" με προσδοκώμενο στόχο την αύξηση του μεριδίου

αγοράς, των εσόδων, των κερδών και πάει λέγοντας και όχι αυτήν καθ' εαυτήν

μείωση εξόδων όπως είπαμε, διότι γνωρίζει πως όσο και να μειωθούν τα έξοδα, αν

δεν αναπτυχθεί η επιχείρηση, δεν θα επιφέρει κανένα αποτέλεσμα.

 

 

[Σημείωση: Μερικοί θα νομίζουν ότι τα πάντα διακυβεύονται από το

κόστος...

 

Σας πληροφορώ ότι πρόσφατα όπως ενημερώθηκα, επανήλθαν μερικοί πελάτες που

είχαμε χάσει στο παρελθόν.

 

Αυτοί είχαν μεταφερθεί στο Delivery Center της Ινδίας καθαρά για λόγους μείωσης

κόστους...φευ!!!

 

Επανήλθαν

άρον άρον διότι κατάλαβαν ότι το κόστος υπολείπεται της παρεχόμενης

ποιότητας...

 

Για να

παίξουμε και πάλι με τους Σοβιετ,...μέχρι κάποια εποχή κατασκεύαζαν πολύ

ισχυρούς πυραύλους με μεγάλη εμβέλεια αλλά χωρίς καθόλου ακρίβεια, οι οποίοι

πήγαιναν...στον γάμο του Καραγκιόζη...(και βάλε).

 

Τότε κατάλαβαν και αυτοί, ότι τι να την κάνουν την εμβέλεια, χωρίς

ακρίβεια ;

 

Σας καλώ να

δείτε τις δηλώσεις το προέδρου της Globo και ΣΕΕΚΕ περί ανταγωνιστικότητας

Ελληνων επαγγελματιών πληροφορικής:

 

http://www.dealnews.gr/leaders/item/19435-%CE%9F%CE%B9-%CE%AC%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9-%CE%88%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82

 

"

Στόχος, όπως αναφέρθηκε είναι να αναπτυχθεί μια... μαγιά προγραμματιστών. Και

μάλιστα, κατέρριψαν και τον «μύθο» του ακριβού, μη ανταγωνιστικού ανθρώπινου

δυναμικού, αφού σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρακόπουλο «ένας καλός developer

στην Ινδία κοστίζει 1.500 δολάρια το μήνα και το αποτέλεσμα της δουλειάς του

πιθανόν να μην είναι το προσδοκώμενο, αφού η εταιρεία δεν βρίσκεται εκεί για να

το ελέγξει άμεσα. Η Ελλάδα διακρίνεται για τους προγραμματιστές της». ]

 

 

·  

4ο Βαθύτερο αίτιο, Επιχειρηματική Επιβίωση.

 

Θα πρέπει να

γίνει κατανοητό ότι "Σοβιέτ απόψεις " του τύπου

 "γουρούνια εργοδότες, αφεντικά, κεφάλαιο" κλπ κλπ είναι απλά

σκοταδιστικές, για να μην πω κάτι χειρότερο...

 

Κατά συνέπειαν

το πολυπόθητο "ανταγωνιστικό πλεονέκτημα" δεν οφείλεται πουθενά

αλλού παρά στον αγώνα για επιχειρηματική επιβίωση.

 

Το να

κλείσει μία επιχείρηση, ακόμα και από τις πιο μεγάλες, είναι πολύ εύκολο και

ουκ ολίγα παραδείγματα υπάρχουν ανά την επιχειρηματική ιστορία...

 

Άρα η

κατάκτηση του "ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος" δεν οφείλεται στην

ανθρώπινη τάση προς απληστία, ούτε καν προς την τάση για αχαλίνωτο πλούτο και

κάτι άλλες ανοησίες που αναφέρουν οι θολοκουλτουριάρηδες-τύπου Σοβιέτ, αλλά είναι

πολύ πιο ουσιώδης και αφορά την ίδια την βελτίωση της επιχείρησης για

λόγους επιβίωσης και μόνον.

 

Αν δεν βελτιωθείς ενώ οι άλλοι βελτιώνονται, τότε θα μείνεις πίσω, ο

ανταγωνισμός και η αποτελεσματικότητα σου θα μειώνεται, οι μέτοχοι θα αρχίσουν

να αποσύρονται, έπειτα οι πελάτες και κάπου εκεί κοντά είναι το τέλος.

 

 

Παράπλευρα οφέλη για τους Επαγγελματίες Πληροφορικής[ ουσιαστικά εδώ

αρχίζει το άρθρο ]:

 

 

Ότι είναι όφελος για μία επιχείρηση είναι όφελος και για έναν εργαζόμενο, όχι και τόσο αυτονόητο και εύκολο

να κατανοηθεί, αλλά πχ, αν μία επιχείρηση αναπτύσσεται και είναι

υγιής και εύρωστη, τότε ο εργαζόμενος δύναται να αποσπάσει τα οφέλη που

επιθυμεί.Αν αυτή δεν είναι υγιής, τότε ούτε λόγος να γίνεται...

 

Το πρώτο

πράγμα που κάνει κάθε αναπτυσσόμενη επιχείρηση, είναι να επεκταθεί και να

προσλάβει νέους εργαζόμενους, άρα να αυξήσει τις θέσεις εργασίας μίας

αγοράς. 

 

Επίσης κάθε

επιχείρηση που βελτιώνει τα πρότυπα λειτουργίας της, και εφ' όσον αυτά είναι

επιτυχημένα, τότε τυγχάνουν υιοθέτησης και βελτίωσης της υπόλοιπης αγοράς.

 

Αν

βελτιώνεται μία επιχείρηση τότε αυτομάτως βελτιώνεται και η αγορά και τότε κατά

βάσιν ωφελούνται και οι εργαζόμενοι.

 

πχ Η Velti (αν κάνω

λάθος διορθώστε με) έδειξε τον δρόμο "παρασύροντας" και τις υπόλοιπες

(Globo-Upstream κλπ),

 

πχ ο Άρης έδειξε τον δρόμο για τις υπόλοιπες ομάδες του Ελληνικού

πρωταθλήματος, "παρασύροντας" τες μαζί του μετά από λίγα χρόνια,

 

 κλπ κλπ

 

Αν πάμε πίσω

στο παράδειγμα μας για τα διάφορα επαγγέλματα που φαινομενικά

"εξοβελίζονται" από τις επιχειρήσεις θα είχαμε να παρατηρήσουμε τα

εξής :

 

Ο

υπάλληλος ΙΤ μπορεί να απολύθηκε διότι ήταν πλέον μη αναγκαίος αλλά αν αυτός

έχει φροντίσει να είναι μάχιμος-ανταγωνιστικός, τότε μπορεί με σχετική άνεση να

εργασθεί σε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών ΙΤ, αυτήν την φορά όχι ως

"βάρος" η "αναγκαίο κακό" αλλά ως αναγκαίο και χρήσιμο

προσωπικό ανήκων στην ίδια την φύση της επιχείρησης!!!

 

Ο υπάλληλος

αυτός δεν θα έχει πια να αντιμετωπίσει την ίδια "αδιαφορία" η

"έλλειψη αξιοκρατίας και κατανόησης" που παραπονιόταν ότι

αντιμετώπιζε στην παλιά του εργασία, ούτε και την ίδια

"αξιολόγηση". 

 

Είναι

πραγματικά στο χέρι του να βελτιώσει ως προς το καλλίτερο τους επαγγελματικούς

του όρους η γιατί όχι να μην γίνει και αυτός επιχειρηματίας!

 

Τώρα το πόσο

μάχιμος θα είναι, θα κριθεί από το πόσο έχει κατανοήσει ότι το επάγγελμα μας

έχει να κάνει με προσφορά υπηρεσιών ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ και επειδή η

τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς αν δεν την ακολουθεί, μάλλον καταντά

ανειδίκευτος...

 

Αναφερόμενος

στο παράδειγμα μας, και επειδή η πρόοδος οφείλεται στην γνώση και στην

αντίληψη που δημιουργείται, ίσως καλό να ήταν ο εργαζόμενος να προλάβει τις

εξελίξεις και να κινηθεί πριν τον προλάβουν αυτές... Δηλαδή να

"μετακινηθεί" πριν τον "μετακινήσουν".

 

Σε κάθε περίπτωση, "συν Αθηνά και χείρα κίνει"...

 

 

 ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

 

 Συμπεράσματα:

 

 1.     

Η Τάση ενίσχυσης της φύσης των επιχειρήσεων, ο αγώνας για την

κατάκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, και το βαθύτερο αίτιο της

επιχειρηματικής επιβίωσης θα υποχρεώσει τις επιχειρήσεις να απαλλαγούν από την

"παρά-φύση" λειτουργία τομέων, υποχρεώνοντας τες να επικεντρωθούν

όσον το δυνατόν στην Φύση τους. Ένας από τους "πάρα-φύση"

τομείς είναι και η Πληροφορική.

 

2.     

Δεδομένου ότι κάθε επιχείρηση επιθυμεί να απορροφά και να εφαρμόζει

όλο και περισσότερες λειτουργίες της πληροφορικής, πχ παλιά εγκαθιστούσαμε έναν

Domain Controller με λίγους users για τις ανάγκες

ενός προγράμματος λογιστικής, τώρα φτάσαμε σε IP τηλεφωνία, instant

messaging κλπ κλπ, το μέγεθος, και η πολυπλοκότητα αυτής της

υποδομής βαίνει αυξούμενο.

 

3.     

Εφ' όσον αυξάνεται το μέγεθος και η πολυπλοκότητα και επειδή αναφερόμαστε σε

έναν ιδιαίτερο κλάδο της οικονομίας, την πληροφορική, η οποία εξελίσσεται με

εκρηκτικούς ρυθμούς, είναι πολύ δύσκολο για τις επιχειρήσεις να την

παρακολουθήσουν, άρα και να την χειριστούν.  Έτσι πολύ

ευχαρίστως θα την εκχωρούσαν σε μία άλλη εξειδικευμένη επιχείρηση ακόμα και αν

το κόστος ήταν το ίδιο, η ακόμα και αν δεν υπήρχε η "επιδρομή" του

CLOUD που για πολλούς επαγγελματίες της πληροφορικής

είναι συνώνυμο της συντέλειας του Κόσμου!!!

 

4.     

Το κόστος λειτουργίας μίας ΙΤ υποδομής αυξάνεται με βαθμό

"καρκινώματος", άρα μία λύση εκχώρησης σε πιο λογικές τιμές προβάλει

σαν μία όαση μέσα στην έρημο!

 

5.     

Η μπίζνα των integrators μάλλον μειώνεται δραστικά, για να

μην πω ότι εκλείπει, εφ' όσον δεν θα υπάρχουν και πολλά πράγματα να

εγκατασταθούν στους πελάτες. Ας πούμε ότι θα περιοριστεί στους έχοντες Private

Clouds και μάλλον μόνο για προσωρινά...και αν...

 

6.     

Για να το απομυθοποιήσουμε, το CLOUD είναι από ότι φαίνεται ένα απλό

"γρανάζι" η ένας απλός "τροχός της αμάξης", και όχι

αυτό που δήθεν νομίζαμε, τάχατες το πετράδι του στέμματος... Δεν είναι

το αίτιο των εξελίξεων αλλά η "ενσάρκωση" και απαίτηση του

επιχειρηματικού OUTSOURCING στην Πληροφορική. Συμφωνώ απολύτως με τον

Κλαδάκη όταν στην παρουσίαση του στο Pro/Dev Connections 2010, είπε ότι

"προσέξτε διότι το Σύννεφο θα σας επιβληθεί από την διοίκηση είτε το

θέλετε είτε όχι".

 

7.     

Τα νέα δεν είναι ούτε καλά ούτε και άσχημα για τους εργαζόμενους στην

πληροφορική. Καλούνται όχι μόνο να μεταλλαχθούν

κατανοώντας ορθώς την ρευστότητα της καταστάσεως αλλά και γιατί όχι

να λειτουργήσουν προληπτικά. Μόνη

σίγουρη οδός, η γνώση και η συνεχής βελτίωση

των δεξιοτήτων τους.

 

8.     

Οι ελεύθεροι πολιορκ-ουπς επαγγελματίες εννοούσα, μάλλον θα χρειαστούν

περισσότερη μαεστρία, διότι δεν θα μπορούν να περιδιαβαίνουν τόσο εύκολα στα

πελατάκια τους όπως παλιά, εφ' όσον τα πάντα θα "πετάνε στα σύννεφα"

(και πιθανότατα θα τα "φυσάει" άλλος...). Μάλλον

θα περιοριστούν στον ρόλο του συμβούλου, που χρειάζεται φινέτσα, η

ακόμα και μάνατζερ που θα ελέγχει την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας,

εκτός κι αν μετακινηθούν προς το Datacenter-Delicery κομμάτι, η γίνουν και

αυτοί Ντελιβεράδες.

 

9.     

Οι Βέντορες συγκεντρώνουν και κονιορτοποιούν την αγορά σαν μαύρες τρύπες,

εξοντώνοντας κυρίως τους Integrators, μικρούς και μεγάλους...Στο τέλος μπορεί

να μπουν και αυτοί στο πλυντήριο... Τα πάντα φαίνονται να οδεύουν προς

Datacenter-Delivery Center μεριά (μικρών και μεγάλων centers)!!!

 

10.  Το

επίπεδο της Πληροφορικής αυξάνεται δραματικά αφού μόνο το Vrtualisation απαιτεί

πολύ ισχυρό υπόβαθρο και σφαιρικές γνώσεις. Δεν κρύβω ότι αυτό με ικανοποιεί

αφάνταστα. Επιτέλους θα είναι δύσκολα για τον κάθε (επιεικώς) ατάλαντο να

διεισδύει στο επάγγελμα μας και να δημιουργεί κορεσμό, στασιμότητα αμοιβών κλπ

επειδή θέλει να εργάζεται σε περιβάλλον γραφείου για να αποφύγει το εργοστάσιο,

την οικοδομή, την βιοτεχνία και δεν θέλει να κρυώνει, να ιδρώνει, να κουράζεται

επειδή (ακόμα) δεν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο. Στα τσακίδια και να μην

ξανάρθετε !!!

 

11.  Η

παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει να δημιουργεί φόβο, θυμηθείτε το παράδειγμα με τους

Ινδούς και το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών. Πρόκειται για έναν ανταγωνισμό

ανταγωνιστικότητας, ποιοτικής ανταγωνιστικότητας και όχι κακομοιριάς !

 

12. 

Επαναλαμβάνω ότι οι εξελίξεις

για τους επαγγελματίες της πληροφορικής είναι αναπόφευκτες, τόσο στον επιχειρηματικό στίβο, όσο και σε αυτόν

της πληροφορικής. Οφείλουν όλοι να είναι σε εγρήγορση! Δεδομένου ότι οι

περισσότεροι είναι ΙΤ Generalists,

μάλλον θα πρέπει να επενδύσουν σε κάποιον υποτομέα της Πληροφορικής για μία πιο

χρήσιμη εξειδίκευση (Specialists),

αφού πρώτα αποκτήσουν σφαιρικές γνώσεις,

που θα τους φανούν χρήσιμες στα επόμενα στάδια της σταδιοδρομίας τους...

 

13.  Το

13 το γρουσούζικο τα φύλαγα για τα στελέχη. Τι να πουν και αυτά δηλαδή, με

τέτοιο ξεκλείρισμα που έχει ξεσπάσει στις τάξεις τους. Βλέπετε πρόκειται για

εποχές ζήτησης εκπαιδευμένων και εξειδικευμένων επαγγελματιών με δεξιότητες

στην παροχή υπηρεσιών και όχι για «απλούς

τοποτηρητές» στην καλλίτερη των περιπτώσεων...Παραδειγματιστείτε με τα παθήματα τους και εμείνετε στην ενίσχυση των

δεξιοτήτων σας. Κοινώς, αρματωθείτε και οπλιστείτε καταλλήλως!!!

 

 

ΥΓ:

 

-Πολύ ευχαρίστως να απαντήσω σε ότι διαφωνίες έχετε, αλλά ότι σχόλια γραφτούν

θα ληφθούν υπ' όψιν μόνο αν γραφτούν, κόσμιο και πολιτισμένο τρόπο. Το κόσμιο

είναι κατανοητό, το επώνυμο το ίδιο, το πολιτισμένο εννοεί ΕΛΛΗΝΙΚΑ και

μόνον(για greeklish δεν συζητάμε...θα σας κάνω μήνυση!). Σε άλλη περίπτωση ούτε

που καταδέχομαι να τα διαβάσω.

 

Έχω υποφέρει τα πάνδεινα, και έχω υπογράψει πολλά συμβόλαια στα Τσέχικα πχ

ενοίκιο,ρεύμα,ίντερνετ,τηλεφωνία κλπ διότι κανένας μα κανένας δεν μιλάει

Αγγλικά. Ελπίζω αυτοί οι Τσέχοι να είναι καλοί άνθρωποι, γιατί πραγματικά δεν

ξέρω τι έχω υπογράψει. Από ότι φαίνεται στην Ευρώπη κανένας δεν ενδιαφέρεται να

μιλήσει στα Αγγλικά, παρά μόνο κάποια γραφικά κορόιδα...μα εντελώς κορόιδα, οι

οποίοι νομίζουν ότι ξαφνικά θα εκσυγχρονιστούν ως διά μαγείας, λες και τους

φταίει η γλώσσα για την κατάντια τους!!!

 

 

 

-Όσοι ενδιαφερόμενοι επιθυμούν να δοκιμάσουν την τύχη τους, μπορούν να μου

στείλουν τα βιογραφικά τους και θα τα προωθήσω καταλλήλως. Προβλέπεται και

μικρή προμήθεια :)

 

 

 

-Σας

προτείνω να δείτε ένα ωραίο βίντεο τόνωσης του ηθικού μας, μέσα σε όλην αυτή

την δύσκολη περίοδο,

 

μου το έστειλε ο Προϊστάμενος Unix της PC Systems, Γιάννης Αποστολόπουλος.

Προωθήστε το παντού!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καλή συννέχεια σε όλους (Δυνατά και Ελληνικά....:):)

 

 

 

 

 

Κουκουλιέρος Γεώργιος,

 

IT Specialist,

 

30 Ιουλίου,

 

Μπρνο,

 

Τσεχία.

Link to comment
Share on other sites

πολύ ενδιαφέρον το άρθρο, μου άρεσε και σε ευχαριστώ.

Η μόνη διαφωνία που έχω έχει κάνει με το "αναγκαίο κακό" του τομέα ΙΤ της εταιρείας. Μάλιστα δε, υπάρχει (την έχω) και σχετική μελέτη από ένα πανεπιστήμιο (νομίζω το Harvard αλλά μπορεί η μνήμη μου να με γελάει) που υποστηρίζει πάνω-κάτω ότι "εταιρείες που βλέπουν το ΙΤ ως αναγκαίο κακό είναι μάλλον καταδικασμένες" και "η σωστή αντιμετώπιση είναι να θεωρήσουν το ΙΤ ως επένδυση που συνεισφέρει τα μέγιστα στα κέρδη της εταιρεία".

Καλή επιτυχία στο Brno.

Και μια γνώμη: Καλώς/κακώς υπέγραψες τα συμβόλαια στα τυφλά. Ζήτα όμως και μια επίσημη μετάφραση (ταχυδρόμησε αντιγραφο στην πρεσβεία μας στην Πράγα) ώστε να γνωρίζεις τους όρους ΛΥΣΗΣ του συμβολαίου για όταν το αποφασίσεις.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου afotakel,

Έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες ότι η τεχνολογία IT δεν είναι αναγκαίο κακό, διότι το ΙΤ είναι ένα εργαλείο βελτίωσης της παραγωγικότητας και μείωσης κόστους με πιο επίκαιρη κατά την γνώμη μου την τεχνολογία του Virtualisation.

Δεν το διευκρίνησα και φταίω εγώ, αλλά αναφερόμουν στο πρόβλημα της κατοχής σαν περιουσιακό στοιχείο μιας υποδομής ΙΤ, που καταντά πανάκριβη και όχι φυσικά στην χρήση της.

Η χρήση του ΙΤ απογειώνει μία εταιρεία και της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, διότι βελτιώνει διαδικασίες, επικοινωνία κλπ κλπ

[αν έχεις την μελέτη πρόχειρη, σου προτείνω να την δημοσιεύσεις, θα είναι πολύ χρήσιμη για όλους μας, ειδικά σαν αναφορά για την περαιτέρω ώθηση του ΙΤ, Harvard είναι αυτό ! ]

 

Σε εΕυχαριστώ για τις συμβουλές σου, καλή συννέχεια

Link to comment
Share on other sites

Αξιόλογο άρθρο, που αξίζει να διαβαστεί.

Η ουσία με βρίσκει σύμφωνο και πολλά τα θεωρώ αυτονόητα, αλλά όπως λέει και ο Γιώργος, ποτέ δεν ξέρεις τι είναι το αυτονόητο για κάποιον άλλο.

Φυσικά είναι γραμμένο στο γνήσιο Κουκουλιέρικο ύφος [:D]

Η προσθήκη του video στο τέλος μου άρεσε πάρα πολύ.

Καλή τύχη στην νέα σου αρχή, σε ευχαριστoύμε που μοιράζεσαι αυτές τις διαπιστωσεις - ανησυχίες σου με το community.

Τέλος να σημειώσω ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς για το ύφος των απαντήσεων, γιατί το autoexec.gr ποτέ δεν έχει εμφανίσει ή ανεχτεί τέτοια σημάδια.

Link to comment
Share on other sites

σε γενικές γραμμές δεν θα διαφωνίσω...έχω να παρατηρήσω για το θέμα του ΙΤ εντός εταιρείας που ανάλογα την εταιρεία τα κέρδη είναι πολλά περισσότερα αν ο υπάλοιλος είναι in source και όχι out source, για πολλούς και διάφορους λόγους.

 

φυσικά εδώ έρχεται ακόμα ένα σημείο παρατήρησης που έχει να κάνει για τους ΙΤάδες που δεν έχουν απλά πιστοποιημένες σε συνέχεια χρόνου τις γνώσεις τους πάνω στα συστήματα...αλλά έχουν και αντίστοιχη ακαδημαική εκπαίδευση με πτυχίο και μεταπτυχιακό που μέχρι τώρα πολλοί το αγνωούσαν. Μιλάω για όλους αυτούς που ξέρουν ποια είναι η έννοια του Project Managment, του IT Management και φυσικά όλων των υπόλοιπων θεωριών του Business, του Marketing, του Accounting κλπ.

 

Μιλάω για τα άτομα που ο ρόλος τους είναι να μην περιμένουν την εξέλιξη αλλά να αδηγούν την εξέλιξη μέσα σε μία εταιρεία. Αν και θα μου πεις στην περίπτωση που αναφαίρεσαι εσύ τέτοιοι άνθρωποι σίγουρα θα τους συμπεριφέρονται σαν θέους και θα ήταν τρομερό asset για τέτοιου είδους εταιρεία. Πάραυτα όντας εργαζόμενος της Robert Bosch προ 12ετίας, όπου σαν τμήμα μηχανογράφησης λογοδοτούσαμε κατά κύριο λόγο στην Γερμανία και όχι τον γενικό διευθυντή της Ελλάδας, καθώς όλες οι μεγάλες εταιρείες τύπου Bosch λειτουργούσαν με εσωτερικές υπηρεσίες...δηλαδή το ΙΤ ήταν μία εσωτερική εταιρεία της Bosch που έδινε υπηρεσίες μόνο στις αντιπροσωπίες τις Bosch και φυσικά στα θέματα εξέλιξης ήταν το να σε πάρουν από τα κεντρικά της Ελλάδας και να σε κάνουν πχ υπεύθυνο όλης των χωρών της Μεσογείου. Στο τέλος του μήνα δε βάση εργασιών που καταγράφονταν στέλναμε αναφορά στα κεντρικά του ΙΤ στην Γερμανία για να βγάλουν το βαλάντιο που έπρεπε να χρεωθεί η υπόλοιπη Bosch για εμάς. Πράγμα που μεταφραζόταν σε μεγαλύτερο budget τμήματος, αυξήσεις, extra bonus.

 

Στην εταιρεία που εργάζομαι τώρα η υπηρεσίες του τμήματος εκτός του γεγονότος ότι δεν είμαστε αναγκαίο κακό, αλλά πραγματικά η καρδιά της επιχείρισης πλέον καλούμαστε να δώσουμε υπηρεσίες και στους πελάτες μας σε επίπεδο μηχανογραφικό και να υποστηρίξουμε και άμεσα εταιρικό μηχανογραφικό-ιατρικό εξοπλισμό. Από πλευράς μας δε (να είναι καλά και η MS) προσφέρουμε σε όλη την εταιρεία ...cloud services. Ξέρετε...RemoteApps(erp, crm, klp), Email, Communicator, Sharepoint κλπ με κλασσικό single sign on για να λειτουργήσουν από όλο τον κόσμο (για αυτό τώρα οι πωλητές δεν έχουν δικαιολογία ότι πρέπει να γυρίσουν στο γραφείο για να ολοκληρώσουν διαδικασίες κλπ). Φυσικά τα παραπάνω αυτά τα αναφέρω τόσο για να καλύψουμε το κομμάτι ότι ΙΤ & outsourcing είναι υπό προυποθέσεις η καλύτερη λύση...και ότι αν δουλέψεις σωστά το τμήμα δίνει competitive advandage στην εταιρεία έτσι και αλλιώς. Δεν θέλω να το τραβήξω άλλο γιατί θα πέσουμε σε μία τεράστια συζήτηση.

 

Πάντω το σίγουρο είναι ότι στο θέμα outsourcing οι μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού κάτι ξέρουν με τον τρόπο που το δουλεύουν πολλά χρόνια πριν, είτε είναι σαν την δική σου περίπτωση, είτε σαν αυτό που έζησαν στην Bosch. Φυσικά όλα πρέπει να μπουν κάτω και να υπολογιστούν με νούμερα. Αυτό που έκανες εσύ και εγώ το σκέφτομαι εδώ και αρκετό καιρό, έχοντας αναζητήσει λύσεις τόσο στο Λονδίνο, όσο γενικότερα και στην Ευρώπη αλλά και στην Αυστραλία. Σίγουρα θα ήθελα να δω εδώ πως θα πάνε τα πράγματα ώστε να προχωρήσω σε κάποια κίνηση.

 

Σου εύχομαι ότι καλύτερο στην νέα σου ζωή στην Τσεχία και να ξέρεις ότι υπάρχουν αρκετοί Έλληνες ή άτομα που μιλάνε Ελληνικά (όταν μου μίλησαν Ελληνικά στο Καρλοβι Βάρυ έπαθα ένα σοκ)...ο Χειμώνας είναι...βαρύς...αλλά πολύ βαρύς...ακόμα θυμάμαι πως ήταν τα πόδια μου από το κρύο. Στο Brno κάθε καλοκαίρι διοργανόνεται το SDK (Street Dance Kamp) που είναι ένα τεράστιο χορευτικό γεγονός παγκόσμια με αρκετά σεμινάρια από τους καλύτερους στον κόσμο και αρκετούς διαγωνισμούς χορού. Φρόντισε να πας να δεις...αν και το φετινό τελείωσε πριν 2 εβδομάδες. Είχαμε και ελληνικη αποστολή με γύρω στα 30 άτομα που είχαν ανέβει για το συγκεκριμένο...

όπως και να έχει σου εύχομαι ότι καλύτερο...και stay in touch...ίσως να έρθω για παρέα [:)]

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ Αθανάσιε,

συγνώμη για το ύφος αλλά δεν το δημιούργησε ο Κουκουλιέρος,

το λένε και Σάτυρα και μερικές φορές είτε είναι περιπεκτική είτε καυστική...

Ένα είναι σίγουρο, ότι πρέπει να την ανεχθείς.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου και να συμπληρώσω και εγώ (τώρα που έχουμε διάλειμα) ότι συμφωνώ με αυτά που λες όσον αφορά την εφαρμογή του Outsourcing,

δεν είναι δυνατόν να υπαχθούν όλα τα είδη εταιρειών για διάφορους λόγους (ασφάλειας κλπ), αλλά δεν μπορούσα να αναπτύξω το θέμα γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρεις ανοίγει τεράστια συζήτηση.

 

Στο επίπεδο του administrator, καλό είναι να είσαι απόφοιτος Πανεπιστημίου, διότι έχεις ανώτερη αντίληψη, αλλά δεν μπορείς να αμειφθείς σαν απόφοιτος (καλώς η κακαώς ...δεν το κρίνω)  διότι για τις επιχειρήσεις θεωρείται ότι δεν τις χρησιμοποιείς. Η Ακαδημαϊκή εκπαίδευση, είναι πολύ σημαντική αλλά
αρχίζει να αποκτάει αξία μετά τα 30-35 και τέλος πάντων όταν αρχίζεις να
έχεις επιπλέον βλέψεις για ανώτερα αξιώματα (όπως οφείλεις να έχεις). Εκεί εξαργυρώνεται.

 

Πολύ ευχαρίστως να περάσεις από εδώ για παρέα, θα χαρώ να σε γνωρίσω.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να συμπληρώσω κάτι πολύ σημαντικό, σχετικά με τα είδη εταιρειών που μπορούν να εισαχθούν στο μοντέλο τηε εκχώρησης,

Πρώτον ότι αφ' ενός διαθέτουμε πελάτες που θεωρούνται από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις, όμως τα datacneter τους είναι τοπικά...άρα θέματα compliance κλπ ξεπερνιώνται σχετικά εύκολα...

Δεύτερον, πράγματι το όφελος της εκχώρησης αρχίζει να αποδίδει από ένα σημείο μεγέθους και μετά, δηλαδή έχει να κάνει με το μέγεθος της εταιρείας και τα κέρδη της εταιρεία,

Όμως,

Αυτό το σημείο τείνει συννεχώς προς τα κάτω όσο βελτιώνεται (και βελτιώνεται) η τεχνολογία και όσο εντείνεται ο ανταγωνισμός. Για να μην αναφέρω την μίμηση των ανταγωνιστών (αν το υιοθετήσει ένας, το υιοθετούν και οι υπόλοιποι...)

Γιαυτό και ίσως θα έπρεπε να το έχουμε υπ'όψιν μας και όχι να επαναπαυόμαστε ότι δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ στην Ελλάδα.

 Αυτά.

Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου και να συμπληρώσω και εγώ (τώρα που έχουμε διάλειμα) ότι συμφωνώ με αυτά που λες όσον αφορά την εφαρμογή του Outsourcing,

δεν είναι δυνατόν να υπαχθούν όλα τα είδη εταιρειών για διάφορους λόγους (ασφάλειας κλπ), αλλά δεν μπορούσα να αναπτύξω το θέμα γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρεις ανοίγει τεράστια συζήτηση.

 

Στο επίπεδο του administrator, καλό είναι να είσαι απόφοιτος Πανεπιστημίου, διότι έχεις ανώτερη αντίληψη, αλλά δεν μπορείς να αμειφθείς σαν απόφοιτος (καλώς η κακαώς ...δεν το κρίνω)  διότι για τις επιχειρήσεις θεωρείται ότι δεν τις χρησιμοποιείς. Η Ακαδημαϊκή εκπαίδευση, είναι πολύ σημαντική αλλά
αρχίζει να αποκτάει αξία μετά τα 30-35 και τέλος πάντων όταν αρχίζεις να
έχεις επιπλέον βλέψεις για ανώτερα αξιώματα (όπως οφείλεις να έχεις). Εκεί εξαργυρώνεται.

 

Πολύ ευχαρίστως να περάσεις από εδώ για παρέα, θα χαρώ να σε γνωρίσω.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...