Jump to content

Νομικά θέματα


merlinios
 Share

Recommended Posts

Καλησπέρα και για όσους επέστρεψαν στις δουλειές τους καλή προσαρμογή και πάλι !!!

Έχω μια ερώτηση νομικής φύσεως. Ένα domain μιας εταιρίας λογικά ανήκει στην ίδια την εταιρία. Ως εδώ ωραία. Έστω ένα account της μορφής [email protected] το οποίο ανήκει σε έναν υπάλληλο της εταιρίας. Σε περίπτωση που αυτό το άτομο φύγει από την εταιρία μπορεί να ζητήσει να διαγραφεί αυτό το account? Μπορεί να απαιτήσει νομικά κάτι τέτοιο? Ευχαριστώ

 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι είναι στην δικαιοδοσία της εταιρίας καθότι ένας λογαριασμός χρήστη είναι ουσιαστικά σαν ένα κλειδί που δίνει η εταιρεία για να μπορεί ο κάθες άνθρωπος να δουλέψει στα συστήματα που της ανήκουν. Οπότε και όλα τα αρχεία και λοιπά στοιχεία που δουλεύει νομίζω ότι θεωρούνται ιδιοκτησία της εταιρείας. Τώρα για σίγουρα, θα πρέπει να μας μιλήσει ένας νομικός, γιατί πλέον τα θέματα με την τεχνολογία αλλάζουν συνέχεια...

όπως πχ ότι αν ένας υπολογιστής είναι συνδεδεμένος στο Internet δεν χρειάζετε ένταλμα για να τον ελέγξουν τα αρμόδια όργανα...ενώ αν δεν είναι στο internet δεν μπορεί χωρίς ένταλμα...

πιάσε το αυγό και κούρευτο...΄

κανένας με κανά γνωστό νομικό να μας διαφωτίσει;

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι. Το ζητούμενο είναι να μην ξαναχρησιμοποιηθεί το email πχ [email protected] απο άλλον ή για να διαγραφούν δεδομένα που ανήκουν στο χρήστη?

Η πρώτη περίπτωση νομικά δεν στέκει λόγο ότι όλα τα στοιχεία ανήκουν στην εταιρία. Ο apostolis είναι υπάλληλος της εταιρίας και εφόσον φύγει και έρθει ένας άλλος αποστόλης μπορεί να χρησιμοποιήσει κανονικά το υπάρχον account ή το δημιουργημένο ξανά.

Αυτό που θα μπορούσες ίσως να επιδιώξεις είναι να κάνεις χρήση των προσωπικών δεδομένων και να επιδιώξεις την διαγραφή τους.

Αλλά σκέψου ότι ο admin έχει ένα πολύ δυνατό εργαλείο που έχει μια επιλογή rename οπότε αντε να αποδείξεις οτιδήποτε.

 

Link to comment
Share on other sites

Σαν admin μου ζητήθηκε από έναν πρώην υπάλληλο να διαγράψω  το account και να μην ξαναχρησιμοποιηθεί γιατί λέει είναι παράνομο. Φυσικά μου φάνηκε παράλογο και ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι δεν στέκει κάτι τέτοιο. Γιαυτό και έκανα την ερώτηση εδώ. Ευχαριστώ

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καλησπέρα.

 

επειδή με προβλημάτισε το θέμα, ρώτησα το νομικό σύμβουλο της εταιρείας μας σχετικά.

 

 

Ισχύουν τα εξής της κοινής λογικής, και στέκουν θαυμάσια σε δικαστική αίθουσα:

 

Δεδομένου ότι με την αποχώρηση ενός υπαλλήλου η εταιρεία οφείλει για την αδιάλλειπτη λειτουργία της να λαμβάνει τα emails που εκείνος λάμβανε για "εύλογο χρονικό διάστημα", η εταιρεία δικαιουται να μην διαγράψει το account.

 

Αν δηλαδή για ένα δίμηνο-τρίμηνο δρομολογούνται σε προϊστάμενο της θέσης ή σε αντικαταστάτη ή σε όποιον η διοίκηση υποδείξει τα emails, μέχρι δηλαδή να ενημερωθούν όσοι επικοινωνούσαν με τον "πρώην-υπάλληλο" ότι ο τάδε με τα τάδε στοιχεία πλέον εξυπηρετεί την θέση, τότε κανένα δικαστήριο δεν θα δικαιώσει τον υπάλληλο.

 

 

Υπάρχουν μερικά σημεία που θέλουν προσοχή. Ένα είναι το "εύλογο χρονικό διάστημα", το οποίο θα πρέπει πραγματικά να είναι λογικό.

Άλλο είναι ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ τυπικά να κάνει χρήση η εταιρεία του email account του υπαλλήλου για να απαντάει "αντ'αυτού".

 

 

Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο σκέφτεται αυτός που το ζήτησε, αλλά σε αυτήν την περίπτωση είναι καλυμένος γιατί είναι παράνομο να το κάνει η εταιρεία ...

 

 

Ιδιαίτερα στην περίπτωση που το email account έχει δημιουργηθεί για παράδειγμα με το πλήρες όνομα του υπαλλήλου, τότε πραγματικά η εταιρεία ΔΕΝ μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να απαντάει... Απαγορεύεται.

 

 

Αν τα email accounts είναι τύπου [email protected], [email protected] κτλ τότε ο υπάλληλος ελάχιστα μπορεί να απαιτήσει καθώς δεν είναι ιδιοκτησία του ούτε χρησιμοποιείται κάποιο στοιχείο της ταυτότητάς του.

 

 

Αυτά τα "ολίγα".

 

 

Για τα ήδη υπάρχοντα αποθηκευμένα emails στον υπολογιστή που χρησιμοποιούσε (ενδεχομένως να υπάρχουν .pst) ή στον server, αυτά νομικά ανήκουν στην εταιρεία, καθώς το email account που του δόθηκε είναι για επαγγελματική χρήση και για τις δουλειές της εταιρείας.

 

 

Επίσης, όσα αρχεία κατασκευάζονται χρήσει των υπολογιστών της εταιρείας, και/ή αποθηκεύονται σε μέσα της εταιρείας, θεωρούνται πνευματική ιδιοκτησία της εταιρείας, οπότε ούτε και αυτά μπορεί να διεκδικήσει.

 

 

Ο επόμενος χρήστης που θα φτιάξω θα έχει email [email protected] ....

;-)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ λέω να μην τους δίνουμε καθόλου email (!) αφού μόνο spam και video-jokes φτάνουν στον server...

Πάντως η Κατερίνα έχει δίκιο. Επειδή δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία μόνο η κοινή λογική μπορεί να εφαρμοστεί. Σκέψου να ζήταγαν απο τα ταχυδρομεία, ότι έρχεται στο όνομά τους να πηγαίνει κάπου αλλού ή να επιστρέφεται. Είναι δυνατόν;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κατερινα ευχαριστώ για την απάντησή σου. Και εφόσον είναι απο στόμα νομικού τότε δεν έχω παρά να την μεταφέρω αυτούσια.Ευχαριστώ και πάλι.

 

Atsouch πόσο δίκιο έχεις για το περιεχόμενο των mail. Γεμάτω funny videos kai pps και τέτοια. Με μια λίστα απο παραλήπτες τραίνο. Και μετά σου λέει γιατί γεμίζουμε spams

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...