Εχω HOL broadband pack στο σπίτι εδώ και ένα χρόνο περίπου, και είχα μάλιστα σετάρει όλες οι κλήσεις (in, out) να χρησιμοποιούν το VoIP... Εφόσον η κλήση πετύχαινε, η ποιότητα ήχου ήταν πάρα πολύ καλή (ελάχιστο echoing και μάλιστα σπάνια).. Δυστυχώς στα 384/128 η κλήση αποτύγχανε 60% περίπου. Η HOL μας αναβάθμισε το κύκλωμα σε 512 (χάσαμε το freegr βέβαια ) και οι κλήσεις δεν είχαν τόσο συχνό failure rate ... Αλλά, υπήρχαν μέρες που δεν είχα καν dial tone .... έπρεπε να κάνω reset το router για να μπορέσω να πάρω τηλέφωνο, δεν μπορούσα να καλέσω 131 (ή 1188x πλέον), όταν με καλούσαν και σήκωνα το τηλέφωνο, η σύνδεση δεν γινόταν, οπότε έκλεινα και περίμενα να ξανακουδουνίσει η συσκευή οπότε και μπορούσα να απαντήσω (ο καλών απλά νόμιζε ότι αργούσα να απαντήσω στις κλήσεις ) ... Αλλες φορές καλούσα αλλά έβγαινε τηλεφωνητής λέγοντας ότι η κλήση απέτυχε .....
Ολα αυτά έκαναν την γυναίκα μου έξω φρενών και ... ομολογώ ότι και εγώ εκνευρίστηκα (παρόλο που προέρχομαι από τον χώρο των τηλεφωνικών κέντρων και καταλαβαίνω ότι για όλα αυτά δεν φταίει η HOL) και τελικά αναγκάστηκα να γυρίσω στο παλιό καλό PSTN για όλες τις voice κλήσεις στο σπίτι μου ....
Οσο για το γραφείο μου ??? Αν στήσω ένα PC με Asterisk (άσε που δεν έχω τον χρόνο) , φοβάμαι ότι τελικά θα μου κοστίσει αρκετά ακριβά, διότι πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσω για εναλλακτική διέλευση των κλήσεων, just in case το VoIP "χαλάσει" το local CO μου .... (Πριν από μερικούς μήνες στα καλά καθούμενα ο ΟΤΕ μπέρδεψε τις γραμμές μου και ξαφνικά έμεινα χωρίς ADSL) ...
Πάντως η κατάσταση σίγουρα πρέπει να καλυτερέψει , είμαι σίγουρος για αυτό, η είσοδος των νέων παικτών (Orascom, Sistema, Intracom) στην Τηλεφωνία, φέρνει νέα δυναμική και αναγκαστικά θα ακολουθήσει και ο ΟΤΕ.