Jump to content
Sign in to follow this  
alexil

προβλημα με raid0 sata και vista ultimate 32bit

Recommended Posts

έχω 2 δίσκους από 1TB seagate baracuda motherboard ic7max3 με onboard intel sata controller εγκαθιστώ τα vista ultimate 32bit  (cpu 2,4ghz) και μόλις κάνω boot δεν μπορώ να μπώ στα windows μου γράφει το κλασσικό μήνυμα όταν disk boot failure, insert system disk and press enter


δεν ξέρω τι να κάνω, γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό με αυτό το πρόβλημα ?


(το ίδιο μου κάνει και στα xp sp3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή έχεις παλιό board abit με 875p/ich7r chipset , πρέπει να ρυθμίσεις σωστά το hard disk boot priority ώστε η πρώτη επιλογή να είναι onchip sata raid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα το κοιτάξω αλλά σε καμιά εβδομάδα από τώρα γιατί θα είμαι εκτός.

πάντως με το automatic recovery έπαιξε και δεν χρειάστηκε να κάνω επανεγκατάσταση,

 

ευχαριστώ Thanasi kai Aki τα λέμε

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

πάλι το τα ίδια , δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται , χωρίς να αλλάξω τις ρυθμίσεις στο bios , ούτε πρόσθεσα usb συσκευή πάλι δεν καταλάβαινε το raid0. Κάτι πρέπει να γίνεται όταν κλείνουν τα vista. Καμιά ιδέα;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ευχαριστώ Aki από ότι φαίνεται είμαι από τους άτυχους

Εστειλα email στο support της seagate και περιμένω νέα τους.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A firmware issue has been identified that affects a small  number of

 

Seagate Barracuda 7200.11 hard drive models  which may result in data

 

becoming inaccessible after a power-off/on operation.  The affected

 

products are Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA, and DiamondMax 22.

 

Based on the low risk as determined by an analysis of actual field return

 

data, Seagate believes that the affected drives can be used as is.

 

However, as part of our commitment to customer satisfaction, Seagate is

 

offering a free firmware upgrade.

 

 

 

Please follow this link

 

(http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931)

 

to enter the Knowledge Base article(s) detailing the steps to update your

 

drive.

 

 

 

 In the unlikely event your drive is affected and you cannot access your

 

data, the data still resides on the drive and there is no data loss

 

associated with this issue. If your drive is no longer accessible, contact

 

us directly for further assistance at

 

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/.

 

 

 

NOTE:  If you have contacted Seagate Support regarding a separate issue or

 

about another product, please visit

 

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/ to submit an email.

 

Thank you.

 

 

 

Seagate Support

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...