Jump to content

strattos

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

strattos's Achievements

Junior IT

Junior IT (1/5)

0

Reputation

  1. Γεια χαρά, Το θέμα είναι ότι δεν μπορώ να αναπαράγω το πρόβλημα μιας και έχει εμφανιστεί σε 2 -3 χρήστες στο δίκτυο σε τυχαία μηνύματα. Για να εξήγησω τη ακριβώς συνέβη: Έστειλαν 3 χρήστες 3 διαφορετικά emails την προηγούμενη Πέμπτη κάνοντάς τα cc σε ένα common mailbox ενδοεταιρικό, απάντησαν οι παραλήπτες κανονικά την Πέμπτη και την Παρασκευή κοιτώντας το common mailbox ξαναείδαν ακριβές αντίγραφο του email που είχε σταλεί την Πέμπτη με ημερομηνία Παρασκευής. Σαν να έστειλαν δηλαδή οι χρήστες ξανά το ίδιο email στους ίδιους παραλήπτες 1α μέρα μετά, πράγμα βέβαια που έγινε για κάποιο λόγο μόνο του. Αυτό της Πέμπτης υπήρχε ακόμα στο mailbox μαζί με τα καινούρια. Δεν φαίνονται όμως στα sent items των χρηστών. Αν κάνω όμως search με το Message Tracking Center φαίνονται κανονικά ότι έχουν φύγει 2ή και 3ή φορά από το Server.
  2. We are facing the following issue with our Exchange 03 SP2. Some emails that users sent only once are resent as is automatically for a 2nd or even 3rd time to the same receipients (can be found in the Message Tracking Center). These emails are delivered properly again and again to the receipients but do not appear in the sent items of the users (Only the initial/original appears as should). It seems that the sever resends these emails without any interaction of the user on a random sequence. What could cause such a reaction and how can this stop as it produces enormous inconvinience? Thanks and regards, P.S. The server has been restarted just in case. Even after the restart the items that have been eronous resent 2/3 times do not appear in users' sent items folders.
  3. How to add a disclaimer to outgoing SMTP messages in Visual Basic script http://support.microsoft.com/kb/317680 Προφανώς στο κομάτι του script : HTMLDisclaimer = "<p></p><p>DISCLAIMER:<br>Sample Disclaimer added in a VBScript." Regards,
  4. [] Xaxaxaxaa Κάτι που έχουμε αντιμετωπίσει όλοι λοιπόν...πως να πείσεις τους χρήστες σου ότι ο Exchange ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΙΣΗΣ...νομίζω ότι ούτε η Microsoft μπόρεσε να πείσει κανέναν με την "ενδεχόμενη" (όπως είχε ακουστεί) κατάργηση των PF πριν βγάλει στην αγορά τον Exc2010 στην προσπάθειά της να σπρώξει τους πελάτες της προς τη λύση του SharePoint...
  5. Καλημέρα και σε σένα Βαγγέλη. Ούτε η πρότασή σου απέδοσε καρπούς...έχω όμως ένα νέο δεδομένο που το παρατήρησα μόλις τώρα και αυτομάτως μου έδωσε και την απάντηση...Όλα τα items που προσπαθώ να κάνω move/copy έχουν attachments και μάλιστα μεγάλα 10ΜΒ<size<14MB. Στα properties του PF είναι ενεργοποιημένο το "Use PF Store Defaults" αύξησα το limit στο PF Store και όλα καλά! Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τις απαντήσεις σας!
  6. Καλημέρα, Δεν είναι SBS είναι STD. Tο να ορίσω τον χρήστη owner ήταν η πρώτη σκέψη μου αλλά δεν απέδοσε καρπούς. Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου πάντως!
  7. Good evening community, We have an ExcSrv 2003 SP2 with Outlook 2003 & Outlook 2007 clients. With proper permissions set where needed we face the problem mentioned to the subject when a user tries to move or even copy an item from Inbox to a Public Folder. The solution provided from Microsoft here http://support.microsoft.com/?kbid=330752 doesn't help. Any support provided will be much appreciated. Best regards, Stratos
  8. Good day CF! Doing something like what you mention above does not give me the possibility to specify which emails exactly I want to delete. I can only delete emails older than N days and bigger than X Kb but in no case emails from specific senders! Thanks for your reply never the less! Regards, Strattos
  9. Good day Fenia, All you proposed makes sense but adds an additional step (with some sub-steps actually) to the whole process. I need to create sub-folders & rules to move the emails there first and then run the AutoArchive for these Sub-Folders and then to delete the .pst file generated by this process. I have already tried a solution like this but I am looking about a more straight forward solution. Even a "Custom Action" in an Outlook Rule would help if you have something to propose. Best regards, Stratos
  10. Good day to the whole community! I came across similar questions with solutions but my request is a bit more different to those stated in the forum. What I exactly want to do is the following: After I receive emails from a specific user (eg. [email protected]) I want to keep these emails for N days in my Inbox and then get the server automatically delete them and send them to "Deleted Items" folder of my mailbox. Exmerge can only process emails based on the Subject and Attachment name but not based on the sender's email address. My environment is Exchange Srv 2003 with Outlook 2003 & 2007.
×
×
  • Create New...