Jump to content
Sign in to follow this  
MCP

Πληρώνεται η παροχή υπηρεσιών; Πως πληρώνεται και γιατί δεν πληρώνεται...

Recommended Posts

Η γνωμη μου λιγο γενικα και χωρις πολλη σκεψη:

Η παροχη υπηρεσιων δεν πληρωνεται απο αυτους που δεν ξερουν οτι για να φτασεις εσυ στο σημειο να πατησεις ενα κλικ και να λυθουν ολα τα προβληματα διαβαζες και εκπαιδευοσουνα χρονια.Ισα ισα κιολας που γλιτωνεις μια εταιρια απο χασιμο στην παραγωγη εφοσον θα γινει πιο γρηγορα η δουλεια.Δηλαδη με λιγα λογια αν το κανεις πιο γρηγορα θα πρεπει να παρεις πιο πολλα!Πολλοι μαστορες-μιλαω για ολες τις δουλειες- κανουν το γνωστο κολπο που ενω μπορουν να κανουν τη δουλεια αμεσως την καθυστερουν επιτηδες.Και γιαυτο φταιει ο κοσμος που λεει "τι για 5 λεπτα θα σου δωσω 30 ευρω;"Να πω ομως οτι ΔΕΝ ειναι ολοι ετσι.Καποιοι ξερουν και συνηθως ειναι και οι ιδιοι τεχνιτες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσο η Ελλάδα ζει στο μεσαίωνα της πληροφορικής τόσο όλοι εμείς θα εξισωνόμαστε με τα μάστορα στη διαφήμιση που βάζει τσίχλα στο κινητό που περιέχει και σορβιτόλη και κολλάει βεντούζα... Νομίζουν ότι αν δε βγάλεις "χαράδρα" και μουντζούρα στα χέρια δεν έκανες τίποτα απλά τον κορόιδεψες και του "έφαγες" τα λεφτουδάκια του για πλάκα για ένα κλικ. Δυστυχώς το σύνολο της κοινωνίας μας πιστεύει ότι είμαστε απατεωνίσκοι ενώ αν πάει σε ένα δικηγόρο για μια συμβουλή για την εταιρεία του και του τα σκάσει χοντρά λέει ότι αυτός είναι Θεός και τον έσωσε!

 

Πρόσφατα πελάτης μας έκανε παράπονα γιατί σε μια προσφορά της εταιρείας μας βρήκαν ένα υλικό 5€ πιο φθηνά σε πολυκατάστημα ενώ πριν ένα μήνα τον είχαμε σώσει από ολοκληρωτική καταστροφή αναλαμβάνοντας το διαλυμένο του δίκτυο.. Σε όλα αυτά βέβαια βάλαμε και εμείς το χεράκι μας αφού το να γίνεις "tech guru" που λέει και μια ψυχή είναι σαν να ανοίγεις video club τη δεκαετία του 80.

 

Ευτυχώς υπάρχουν κοινότητες σαν και αυτή που εκτός από τη πολύτιμη υποστήριξη που παρέχουν δίνουν κουράγιο και σπίθα σε όλους όσους ασχολούμαστε με αυτό το απαιτητικό επάγγελμα.

 

  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσες φορές  και να σώσεις ένα πελάτη δεν το θυμάται.

Δυστυχώς.

Το ότι ένα λιανομάγαζο έχει 5 ευρώ φθηνότερα μία οθόνη, ΝΑΙ θα στο πει.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παλιοτερα δουλευα σε ενα καταστημα πληροφορικης.Ο ιδιοκτητης πιο ακριβα δε γινοταν να πουλησει τα πραγματα.Τα πουλουσε μεχρι και πανω απο το διπλασιο απ'σο τα αγοραζε και γενικα οι τιμες ηταν τουλαχιστον 40% υψηλοτερες απο αυτες των μεγαλων καταστηματων π.χ. πλαισιο.Και ομως επειδη ειναι καλος τεχνικος και βοηθαει στα παντα ο κοσμος τον προτιμαει και πραγματικα και τοτε αλλα και τωρα εχει μεγαλη πελατια που ολο και αυξανεται!Καποιοι ξερουν οτι μπορει να πληρωσουν κατι ακριβα σε σχεση με μεγαλο καταστημα αλλα καταλαβαινουν οτι εχουν αμεση, ποιοτικη υποστηριξη και αυτο τους ενδιαφερει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε μια "ανικανοποιητη " χωρα δυστυχως υπαρχουν και οι ανικανοποιητοι πελατες και ανικανοποιητοι τεχνικοι.

Στην δικια μας την αυλη , πιστευω πως αυτος που πληρωνει θα βρει τροπο να μην  πληρωσει η να καθυστερησει την πληρωμη και, ως αντισταθμισμα, αυτος που  πληρωνεται να  επισπευσει την πληρωμη του. Αυτα τα δυο εχουν σαν αποτελεσμα να γινει συνηθεια η μεταχρονολογημενη πληρωμη των παρασχεθεισων υπηρεσιων, με τον εισπρακτορα να περιμενει συνεχως "μια πληρωμη" απο οπουδηποτε. Καλως ηλθατε  στον φαυλο κυκλο των ανικανοποιητων.

Κρινοντας εξ ιδιων, κανεις απο αυτους  που εγω βοηθησα να  "σωσουν" τα μεροκαματα τους δεν μου καθυστερησε πληρωμη , ενω οι ίδιοι οταν δεν καιγονταν και τοσο προσπάθησαν να καθυστερησουν στο μεγιστο και την ολοκληρωση της υλοποιησης μα και της πληρωμης.

Ανεφερα σε αλλο ποστ πως οταν είμαστε ευγνωμονες, μονο τοτε τα βγαζουμε τα μετρητα.

Σπο την αναποδη (γιατι ολα δεν ειναι ιδανκα στον μικρο μου Thano-κοσμο): Εχω χρεωστη ο οποιος αν και μου χρωσταει  ενα σημαντικο ποσο , σχεδον απαιτει  την επεμβαση μου σε περιπτωσεις κρισιμες. Μεχρι τωρα εχω αποκριθει σε αρκετες απο αυτες , γιατι  αλλιως ο συγκεκριμενος δεν θα κανει τζιρο και δεν θα εχει  λεφτα να πληρωσει κανεναν, εμου συμπεριλαμβανομενου. Τωρα τελευταια ομως, οταν  πλεον αναφερθηκε το "πρωτα πληρωνεις , μετα ερχομαι" ξαφνικα δεν υπαρχουν επειγοντα.

Οπως ολοι συνειδητοποιήσατε , με εμενα πιο αργα απο ολους, ο συγκεκριμενος απλως εκμεταλλευοταν καταστασεις. Υπαρχουν αρκετοι τετοιοι , κει εξω κι κι εγω εχω ηδη το μεριδιο μου απ αυτους [:D]

Πιστευω πως αν οι χρεωσεις ειναι "γηινες" τα προβληματα θα ειναι λιγοτερα. Θα μπορουσαμε ολοι να  αναπροσαρμοσουμε την φιλοσοφια μας , εν οψη και της κρισης αν κατι τετοιο μας αγγιζει , και να προσαρμοσουμε τις χρεωσεις ουτως ωστε  να μπορουμε να εχουμε και μια ανοχψη με την μεταχροινολογημενη επιταγη και 2 καθυστερουμενες. Καλιο πεντε και στο χερι , θα ρωτησετε? Μα αν δεν  νοιωθει ο αλλος να του γδερνεις το πετσι σε καθε σου επεμβαση  δεν θα σε εμπιστευθει περισσοτερες φορες?

Ειναι αναλογο του τι προτιμαμε: 500€ τη  μερα μια φορα ή το 1/3 αυτων να καταβαλλεται συχνα, μεχρι  3 4 επισκεψεις το μηνα?

Και κάτι τελευατιο : Πρεπει οπωσδηποτε να υπαρχει αναγκη για να υπαρχει επεμβαση. Κανεις δεν δινει φραγκα αμεσως αν ολα πανε καλα. Με το μετρο , ο Μπαμπουλας κανει θαυματα!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνω απολυτα με ολα αυτα.

Παντως εγω αυτο που παρατηρησα στην αγορα ειναι οτι δεν εχει να κανει τοσο με το τι λεφτα εχει ο πελατης αλλα με τι χαρακτηρας ειναι.Δηλαδη τι εννοω..μου εχει τυχει περιπτωση παλαιοτερα οταν ημουνα τελειως αρχαριος να χρεωσω σε ενα δημοσιο υπαλληλο που ειχε και ιδιωτικη σχολη χορου που πηγαινει καλα, το 1/4 της κανονικης τιμης μιας ιστοσελιδας.Μου την πληρωσε σε 6 δοσεις και μου εκανε και ψαλιδι στα λεφτα.Και μου ελεγαν ολοι να μην ασχοληθω μαζι του γιατι τον ηξεραν!Ενας αλλος μου χρωστουσε 30 ευρω(φορματ-backup-προγραμματα) και αυτος δημοσιος υπαλληλος, για 6 μηνες!Και να φανταστειτε μου ειχε πει οτι αργησα να του τον φτιαξω(μια μερα εκανα)!Για να του τα παρω επρεπε να μαλωσουμε.Ελεος!Ειναι και απαιτητικοι απο πανω...!!Μιλαμε για καθικια ετσι...Αλλα..εχω και πελατη που με πληρωνει πριν καν ξεκινησω τη δουλεια!Ολα μετρητα!Και απ'οτι ξερω περισσοτερα λεφτα απο τους αλλους δεν εχει με τιποτα!

Τελικα εχει να κανει με τι ατομο ειναι ο αλλος..βεβαια τωρα που δεν ειμαι τοσο αρχαριος εχω αναπτυξει κ γω στρατηγικες οποτε και την πατανε αυτα τα "λαμογια".Αν δεν εχει ο αλλος λεφτα το καταλαβαινω αλλα να ξερω οτι εχει και να κανει ετσι δε το δεχομαι με τιποτα!Ειδικα αν του κανεις τελεια δουλεια και φτηνη!Το θεο τους δεν εχουν καποιοι...και πιστευω οτι εχουν αναπτυξει και στρατηγικη πανω στο πως να καθυστερησουν μια πληρωμη...ο πιο πανω τυπος που του ειχα κανει μια ιστοσελιδα σε μια αλλη δουλεια που του εκανα, για την οποια του ζητησα 30 ευρω και αυτος ειχε κερδος 700 ευρω (αν αρεσε στο δημαρχο(ενα βιντεο ηταν) θα του εδινε ενα χωρο για εκδηλωσεις χωρις ενοικιο) μου ελεγε ολο αυριο και αυριο και αυριο ωσπου μια μερα που πηγα μου λεει "εχεις ρεστα απο 500ευρο;"Τι να πεις....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαντης εισαι;Ναι το χαλασα(και του χαλασα τα σχεδια) και απο τοτε δε με ξαναπηρε για κατι αλλα και εγω τον αποφευγω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό είναι ένα θέμα που το βιώνουμε καθημερινά οι περισσότεροι..τις υπηρεσίες στην Ελλάδα ΔΕΝ έχουν μάθει να τις πληρώνει ο κόσμος (μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων)...οι περισσότεροι το θεωρούν στάνταρ, φυσικά δεν είναι όλοι έτσι αλλά είναι μικρο το ποσοστό που αντιλαμβάνεται την λογική της υπηρεσίας (ότι κάποιος έχει κάτσει και έχει επενδύσει στις γνώσεις του, για να σου δώσει την λύση στο πρόβλημα σου). Είμαστε πίσω γενικά στην Ελλάδα.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σας και από εμένα. Είναι η πρώτη μου δημοσίευση και θα σας απασχολήσω αργότερα με τα προβλήματά μου. Προς το παρόν απλώς διαβάζω και επειδή έπεσα τυχαία στο παρόν θέμα, παρ΄όλο που έχετε σταματήσει από καιρό την συζήτησή του, ήθελα να συμπληρώσω το εξής:

 

"Ενας τεχνικός ηλεκτρονικών υπολογιστών καλείται να επισκευάσει ένα

πολυσύνθετο κομπιούτερ σε πολυεθνική εταιρεία, το οποίο αξίζει

περισσότερα από 12 εκατομμύρια ευρώ.  

 

 

 

Κάθεται μπροστά στην οθόνη, πατάει ένα - δυο πλήκτρα, κουνάει το κεφάλι του, μουρμουράει κάτι και σβήνει τον υπολογιστή.  

 

 

 

Στη συνέχεια, με ένα πολύ μικρό κατσαβίδι γυρνάει κατά μιάμιση στροφή μία μικροσκοπική βίδα.  

 

 

 

Υστερα ανοίγει τον υπολογιστή και διαπιστώνει ότι λειτουργεί τέλεια.  

 

 

 

Ο πρόεδρος της εταιρείας, ικανοποιημένος απόλυτα, προσφέρεται να πληρώσει τον τεχνικό άμεσα.  

 

 

 

- Πόσα χρωστάω;

 

- 1.000 ευρώ

 

- 1.000;  Τόσα λεφτά για λίγα λεπτά δουλειάς; 1.000 ευρώ για να στρίψετε

μια βίδα; Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για υπολογιστή 12.000.000, αλλά

1.000 ευρώ μού φαίνονται υπερβολικά. Γι’ αυτό θα πληρώσω μόνο όταν μου

στείλετε αναλυτικό λογαριασμό που να δικαιολογεί τέτοια χρέωση.  

 

 

 

Ο τεχνικός συμφωνεί και φεύγει.

 

 

 

Την επόμενη μέρα το πρωί στέλνει το τιμολόγιο, ο πρόεδρος το διαβάζει προσεκτικά και το εξοφλεί αμέσως, χωρίς διαμαρτυρίες. 

 

 

 

Το τιμολόγιο γράφει:

 

«Παροχές υπηρεσιών:

 

Στρίψιμο βίδας, 1 ευρώ.

 

Γνώση του ποια βίδα ήθελε στρίψιμο, 999 ευρώ»".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costas σε καλοσορίζω στο autoexec.gr !!!

Ωραίο !!! [:)][:)]  Η γνώση του αντικειμένου είναι αυτό που πληρώνεται τελικά ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απλά πρέπει να βρίσκεις το μαγικό κουμπί από κάθε πελάτη. Άλλο πράγμα αν ξέρεις να κάνεις κάτι και άλλο αν ξέρεις να το πουλήσεις έτσι?

Το καλύτερο κατ'εμε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι το Value Added, πήρες Server μάλιστα κάτσε να δούμε και το RMS με άλλα 200 ευρώ να κάνεις και κάτι παραπάνω πχ.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Costas σε καλοσορίζω στο autoexec.gr !!!

Ωραίο !!! [:)][:)]  Η γνώση του αντικειμένου είναι αυτό που πληρώνεται τελικά ...

Απλά πρέπει να βρίσκεις το μαγικό

κουμπί από κάθε πελάτη. Άλλο πράγμα αν ξέρεις να κάνεις κάτι και άλλο

αν ξέρεις να το πουλήσεις έτσι?

 

Το καλύτερο κατ'εμε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι το Value Added,

πήρες Server μάλιστα κάτσε να δούμε και το RMS με άλλα 200 ευρώ να

κάνεις και κάτι παραπάνω πχ.

Ευχαριστώ για την υποδοχή.

 

Δυστυχώς η παροχή υπηρεσιών είναι πολύ δύσκολο να εξηγηθεί στον πελάτη. Δεν έχω κατασταλάξει αν αυτό είναι ευθύνη του επαγγελματία ή του ανεκπαίδευτου πελάτη. Μάλλον όλοι πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Προσοχή όμως, πελάτης ή πελάτες είμαστε όλοι μας. Συνεπώς δεν εξαιρώ τον εαυτό μου όταν ως πελάτης αγοράζω κάποια/ες υπηρεσία/ες.

 

Μερικά παραδείγματα: α) Ένας έμπειρος ιατρός μπορεί να διαπιστώσει κάποια ίωση σε μερικά δευτερόλεπτα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η αμοιβή του πρέπει να είναι ορισμένα κέρματα. β) Ένας πολιτικός μηχανικός μπορεί να σχεδιάσει μια απλή κατοικία εντός μερικών ωρών. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αμοιφθεί μόνο με 150-200€. γ) Ένας υδραυλικός χρειάζεται για την αντικατάσταση μιας βρύσης περίπου 10 λεπτά της ώρας. Ίσως 10-20€ ως αμοιβή να επαρκούσαν αν ηθελημένα ξεχνούσαμε την επίσκεψη για την διαπίστωση της βλάβης, τον χρόνο για την εύρεση στο εμπόριο της κατάλληλης βρύσης, την χρήση κατάλληλων εργαλείων, τους φόρους που του επιβάλλονται ( ας μην πάμε το θέμα στην έκδοση αποδείξεων ) και τέλος την τέχνη και την εμπειρία.

 

Αν περιμένουμε ωστόσο να εξελιχθεί η ανθρωπότητα ώστε να υπάρξουν εκπαιδευμένοι πελάτες τότε το πιθανότερο είναι να βρούν τα κοκκαλάκια μας οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος. Συνεπώς μεγάλο τμήμα της προσπάθειας εκπαίδευσης των πελατών πρέπει να επωμιστεί ο ίδιος ο επαγγελματίας αφιερώνοντας περισσότερο χρόνο στην παρουσίαση της δικής του εκδοχής της υπηρεσίας που θα προσφέρει ώστε μέσω αυτής ο πιθανός πελάτης να γνωρίσει τι πληρώνει, για πιο λόγο, πιο θα είναι το αποτέλεσμα και ποιοί οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν εάν δεν το κάνει.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα.

Απλά το θέμα επίσης γίνεται πολύπλοκο όταν αυτή την βίδα την ξέρουν πολλοί.

Και ειδικά αν κάποιοι απο αυτούς ...κάνουν... ότι την ξέρουν και πρέπει ο πελάτης να καταλάβει σε ποια κατηγορία ανήκει ο ειδικός.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...