Jump to content

Χαλαρή κουβέντα για χρεώσεις εταιριών ανάπτυξης website


Billytsik
 Share

Recommended Posts

Καλημέρα,
Θα ήθελα την γνώμη σας για κάτι που δεν έχει άμεση σχέση με τα θέματα του autoexec αλλά με "ακουμπάει" σαν  IT Μanager. 

Έχουμε μία σχετικά πρόσφατη συνεργασία με μία εταιρία ανάπτυξης website,e-shop & b2b.

Ονόματα δεν λέμε, δεν θίγουμε οικογένειες.

 

Η εταιρία μας παρέδωσε ένα website-b2c-b2b τον Μάρτιο του 16 μετά από 14 μήνες ανάπτυξης.

 

Το όλο project ας πούμε ότι κόστισε 60k. Εύλογα οι άνθρωποι ζητούσαν ένα ετήσιο συμβόλαιο υποστήριξης

μαζί με το hosting που κοστίζει 6k οπότε 6k /12 μήνες = 0,5 k/μήνα. Έκτοτε έχουμε κάνει και κάποια άλλα add on projects που πες ότι είναι ακόμα 5k-10k.

 

Πάμε τώρα στο ζουμί....
Όταν στήθηκε η εφαρμογή στήθηκε στην custom cms/platform τους που τότε ήταν στην version 2.

Τώρα , (καλοκαίρι 17)  ενάμιση χρόνο μετά, έχουν βγάλει σε production την version 3 που είναι καλύτερη, ποιο γρήγορη, ποιο εύκολη , bla bla bla....

 

Ερχονται λοιπόν και μας λένε ότι θα υπάρξει χρέωση για την μετάβαση στην νέα version  και μας κάνουν μία προσφορά  με κόστος 15k.

Αλλάζουν και την μηνιαία χρέωση σε 1k/μήνα για 2000 παραγγελίες και για κάθε παραγγελία πάνω από τις 2000 θα υπάρχει χρέωση 1€ ανά παραγγελία. (π.χ. εάν κάνεις 6000 παραγγελίες σε ένα μήνα θα πληρώσεις 1000€ + 4000*1€ = 5000€.)

 

 

Και ρωτάω τώρα γενικά μίας που είμαστε άνθρωποι της αγοράς και έχουμε μία εμπειρία με συνεργασίες στον χώρο. Παίζουν τέτοιες χρεώσεις στην αγορά ?

Συμβαίνει και σε άλλους το να σε χρεώνουν το 1/4 της αρχικής αγοράς για next version μετά από 1,5 χρόνο ? ( Software assurance μου θυμίζει) .

Υπάρχει γενικότερα η κλιμακωτή χρέωση ανάλογα με τον όγκο των παραγγελιών στο συμβόλαιο συντήρησης ?

 

Θα ήθελα την επαγγελματική / εμπειρική γνώμη σας στο θέμα. 

 

Υ.γ.
1) Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να θίξω κάποια εταιρία ή ανθρώπους. Ο κάθε ένας κάνει την δουλειά του και την τιμολογεί όσο πιστεύει αυτός ότι αξίζει.
2) Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να παραβιάσω τους κανόνες λειτουργείς του forum. Το έγραψα εδώ στο cafe προσπαθώντας να εξομοιώσω μία κουβέντα που θα κάναμε στο πεζοδρόμιο έξω από την microsoft στο διάλυμα ενός autoexec event.

 

Ευχαριστώ.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Καλημέρες από εμένα!

Τα τριζόνια υπάρχουν εδώ μέσα... γιατί είναι καλό να πετάς και ένα link στο group στο Autoexec του FB.

Γιατί οι επισκέψεις δεν είναι συχνές πλέον...αν και πρέπει να αλλάξει αυτό!

Στο θέμα μας! Αρχικά σαν IT Manager που είσαι θα έπρεπε αυτό να είχε προβλεφθεί στην ανάλυση του έργου. Αν δεν έγινε δεν ειναι δικό τους πρόβλημα! Το να αλλάζει η έκοδη μίας πλατφόρμας μπορεί να σημαίνει και πολύ δουλειά αλλαγών για την όποια μετάβαση!

Στο τι ζητάει για το συμβόλαιο είναι κάτι που είναι διαπραγματεύσιμο! Αν πχ σας κόστισε εσάς 100k και εσείς βγάζετε 100k τον μήνα από αυτή την δουλειά και παράλληλα ζητάτε και διάφορα εξτραδάκια είναι λογικό να γίνει μία αναπροσαρμογή για πολλούς λόγους!

Βάλε τον εαυτό σου από την άλλη πλευρά! Πως θα το κοστολογούσες εσύ;
Στα δικά μου τα μάτια όμως για να γυρίσω στην αρχή όντας και εγώ CIO, βλέπω ότι δεν έγινε καλή ανάλυση! Δεν υπολογίσατε πράγματα που προφανώς τώρα σας φέρνουν σε σημείο για να συζητάμε όλα τα παραπάνω! Το βασικό είναι πόσο καλή δουλειά σας έχουν κάνει και αν τα αξίζουν αυτά που ζητάνε! Εσύ σαν IT Manager θα πρέπει να κινηθείς με τέτοιο τρόπο ώστε να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το καλύτερο ratio κόστους/αποτελέσματος!

 

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρες από εμένα!

 

Τα τριζόνια υπάρχουν εδώ μέσα... γιατί είναι καλό να πετάς και ένα link στο group στο Autoexec του FB.

 

Γιατί οι επισκέψεις δεν είναι συχνές πλέον...αν και πρέπει να αλλάξει αυτό!

 

Εδώ είσαι https://www.facebook.com/groups/18058897011/permalink/10155531792997012/

 

 

Ακούω αυτά που λες... 

Στο " θα έπρεπε αυτό να είχε προβλεφθεί στην ανάλυση του έργου" 

Εάν μπεις σε αυτό το παιχνίδι ξεκινάς μία συζήτηση που θα καταλήξει να μοιάζει με τα παράδοξα του Ζήνωνα.

Πάντα θα υπάρχει κάτι που δεν το έχεις προβλέψει και δεν έχεις προφυλαχτεί από αυτό.

 

Το θέμα μου είναι εάν παίζουν αυτές οι χρεώσεις στην αγορά.

Άσε το κόστος της αναβάθμισης που μπορώ εν μέρει να το καταλάβω γιατί από ότι μας λένε θα πρέπει να το ξανα στήσουν. 

(που απο μόνο του είναι bad business αλλά πάμε παρακάτω).

Ο προβληματισμός μου είναι με την κλιμακωτή χρέωση της υποστήριξης. Και δεν είναι ότι θα είμαστε σε κάποια cloud based platform πoυ θα κάνει scale αυτόματα και θα ανεβάζει το κόστος ανάλογα με το traffic.

 

Όσο για την ανάλυση, έχω κάνει εδώ και 18 χρόνια δεκάδες project πληροφορικής και ποτέ δεν μου έχουν τύχει τόσο ριζικές 

αλλαγές χωρίς να έχει προηγηθεί σε εμπορικό επίπεδο συζήτηση.

Πάντα όταν ένας προμηθευτής/πάροχος υπηρεσίας κάνει κάποιες αλλαγές που θα επηρεάσουν τους μεγάλους πελάτες του πρέπει να κάνει μία κουβέντα με αυτούς για να βρίσκεται η βέλτιστη λύση και για τις 2 πλευρές. 

Είναι εμπορικό το θέμα. 

 

Όπου και να σου πω και κάτι .... δεν με έχει πείσει κανείς, γιατί να κάνω την αναβάθμιση.

Είναι αυτό που λες στο τέλος, όχι δεν πιστεύω (σαν εταιρία) ότι έχουν κάνει τόσο καλή δουλειά που να αξίζει. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Και κάτι ακόμα....

Για πόσους concurrent χρήστες θα υπολόγιζες ότι είναι το παρακάτω μηχάνημα :
 

Dual Hex Core E5-2630v2 2.6Ghz 15MB Cache -
Memory: 128GB  DDR3 ECC RAM
Hard disk: 4x 240GB SSD – SSD for OS

Μιλάμε για MS web εφαρμογές.
Link to comment
Share on other sites

Σε κατανοώ απόλυτα! 

Οι δύο πλευρές θα πρέπει να καθήσουν και να τα βρουν και όχι απλά να μπει μία κοστολόγιση για κάτι που δεν είχε αναφερθεί στο έργο, παρόλο που θα έπρεπε να είχαν συζητηθεί τέτοιες παράμετροι (που δεν θα πρέπει κανονικά να ξέρει ο πελάτης), αλλά μπαίνουν στην κατηγορία hidden costs σε επίπεδο Project Management

Δεν ξέρω προσωπικά να σου πω τι θα κερδίσεις αν κάνεις την αναβάθμιση. Εγώ θα έψαχνα να δω στην έκδοση της αρχικής υλοποίησης το επίπεδο security. Τι exploits έχουν βγει κλπ 

Από εκεί και πέρα εκείνοι σας το πάνε σε άλλο τρόπο χρέωσης που δεν ήταν στο αρχικό πλάνο και αυτό είναι κακό για εκείνους! Γιατί προφανώς εσείς μπορεί και να μην καταλήγατε σε αυτή την συνεργασία!

Έχεις καθήσει μαζί τους στο τραπέζι να το συζητήσετε όλο αυτό μαζί με τις διαφωνίες σου; Είναι ένα έργο το οποίο το έτρεξες εσύ; Εκτίθεσε εσύ αν γίνει ή όποια αλλαγή στα προσυμφωνηθέντα; Υπάρχουν συμβόλαια για όλα αυτά; Αν όχι, τότε κακώς...

Για τον σέρβερ που έβαλες αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να δεχτεί πολλές πολλές συνδέσεις...αλλά προς τι η ερώτηση; 

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτο το ποσο σιγουρα θα υπαρχει μια συμβαση εργου που να περιγραφει τις υποχραιωσεις του καθε ενός. Τις περισσοτερες φορες (αν δεν μιλαμε για δημοσιο φυσικα) οταν ο εργολαβος ζηταει χρηματα υπαρχει λογος που το κανει.

 

 

ΝΚ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...